Hirdetés

A digitális pénzügyi megoldások népszerűsége egyre csak nő

Bízunk a bankjainkban, alapvetően lojálisak vagyunk – de várjuk a további kényelmi, felhasználóbarát és digitális megoldásokat. Már jelenleg is minden ötödik felhasználó csak digitálisan bankol.

Hirdetés

A Mastercard megbízásából készült, 11 piacot felölelő Digitális Bankolás tanulmányából kiderül, hogy hét ember közül hat havonta legalább egyszer használ digitális banki megoldásokat, 38 százalékuk pedig heti vagy napi rendszerességgel. 63% a hagyományos bankok mobil banki alkalmazásait használja, és minden ötödik (20%) már a csak-digitális bankokéit.

Az európaiak szerint a digitális banki megoldások legnagyobb előnye a kényelem, mert időtakarékos (66%) és felhasználó-barát (65%) és használatukhoz leginkább a biztonságot várják el (67%).

Köszönhetően annak, hogy a hazai hagyományos bankok egyre több digitális banki terméket is kínálnak –

a magyarok 29 százaléka a jövőben is kitartana jelenlegi bankja mellett,

és 64% várja azokat az innovatív megoldásokat, melyek könnyebbé tehetik a napi pénzügyeiket. A tanulmány alapján az európaiak könnyen használható (32%) megoldásokat keresnek, valós idejű költség-ellenőrzést és átláthatóságot akarnak (25%), valamint nagyobb rugalmasságot (22%).

A tanulmány szerint 10 európai polgárból 9-nél is többen vélik úgy, hogy az együttműködés és a partnerség elengedhetetlen a pénzügyi szektor innovációjának beindításához, és több mint 75% gondolja, hogy a Mastercard a megfelelő partner a digitális szereplők számára, mivel nagyra értékelik a cég biztonságos, jól védett és könnyen használható technológiáját (28%), partnerként való megbízhatóságágát (23%) valamint innovatív termékeit (22%).

2019 szeptemberében lép hatályba a PSD2 Nyílt Bankolási Kezdeményezése az EU-ban. A nyílt bankolás lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók, mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, illetve az ügyfél feljogosíthatja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében fizetési tranzakciót kezdeményezzen.

Amint azt a tanulmány kimutatta, a legtöbb ember (85%) nem ismeri ezt a kezdeményezést, vagy éppen csak hallott róla. Azonban a nyílt bankolás által lehetővé tett új digitális szolgáltatásokat sok európai igényli: miközben 13 százalékuk már olyan mobilalkalmazásokat használ, amelyek több bankszámla pénzügyeit nyomon követik, majdnem felük (43%) szeretne egy olyan alkalmazást, ahol egy felületen látszanak a különböző bankoknál vezetett folyó- és megtakarítási számláik. Több mint egyötödük (22%) pedig előnyben részesítene egy olyan szolgáltatást, amely segítene pénzügyeik kezelésében és prognosztizálná kiadási mintáikat az összes korábbi kiadásuk elemzése alapján.

Az európaiak 70 százalékának preferált pénzügyi tanácsadója a bank, és a megkérdezettek egyharmada (33%) a barátokhoz vagy családtagokhoz fordul pénzügyi tanácsért, míg a fiatalok, főként a 18-29 évesek, barátaiktól várják a megbízható pénzügyi információkat (44%). 21% tájékozódik a médiából, 15% pénzügyi tanácsadó cégektől és 10-ből 1 (11%) a vonatkozó alkalmazásokból, ill. a közösségi médiából.

[1] A 2017-es tanulmányt követően az új kutatást a TNS Kantar végezte, összesen 11 piacról vett 11.014 minta alapján.

Hirdetés
Hirdetés

Briefly: Az élet nem állt meg 2020-ban, csak folytatódott az online térben

2020 újszerű kihívások elé állított mindenkit, a legtöbb problémára pedig a digitális tér nyújtotta a megoldást. A fennmaradáshoz szinte minden vállalkozásban újra kellett gondolni a kínált termékeket, szolgáltatásokat, vagy az alapvető üzleti működést. A Briefly-nél tudják, hogy sok vállalkozás számára ez egy teljesen új terep, ahol nem elég egyszerűen csak jelen lenni.

Bővebben

A mesterséges intelligencia segíthet a a hatékonyabb betegellátáson

Új, mesterséges intelligenciára alapuló kutatást indít a GE Healthcare a hatékonyabb betegellátás érdekében. A cég Edison platformján futó új prediktív analitikai szoftveres megoldások hatékonyan segítik az egészségügyi személyzet kapacitásának tervezését, az egészségügyi berendezések optimális kihasználását, ezáltal csökkentve a várólistákat és egyúttal költségmegtakarítást is eredményezve az intézményeknek

Bővebben

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások