Hirdetés

A CMO-val profitálhatnak is a vállalkozók a január 1-jei szigorításokból

Január 1-jén lép életbe a vállalkozók kötelező adatszolgáltatását szigorító és a készpénzmentes fizetést előíró törvény. Egy magyar startup, a CMO nem csak a fenti kérdésekben segít az egyéni vállalkozóknak és a KKV-knak, hanem kiskereskedelmi rendszerének köszönhetően még versenyelőnyhöz is juttatja őket.

Hirdetés

Január elsejétől már mindegyik, a magánszemélyek számára kiállított számlákról is adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére, nem csak a cégek között történő számlázásról. A CMO által megalkotott ingyenes számlázó applikáció megoldást jelent erre, azonban a cég itt nem állt meg. A másik jogszabály értelmében pedig az online kasszát használó kereskedők kötelesek elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani, melyre szintén megoldást kínál a startup.

Ki lehet kerülni a bankkártyahasználat költségeit is

A készpénzmentes fizetés biztosítása általánosságban kétféleképpen történhet: bankkártya terminállal vagy elektronikus pénztárcával, vagyis QR kóddal. A CMO mindkettőre megoldást nyújt: az elsőre egy harmadik generációs pénztágéppel és hozzá kapcsolható bankkártya terminállal. A másodikra pedig szoftvergyártó partnerével, a CAPSYS-szal közösen alakítottak ki egy QR kódos, azonnali fizetési platformot, mely elérhető a CMO applikációjából és kompatibilis az online pénztárgépekkel. Ezt azért hozták létre, hogy gyorsabbá tegyék a fizettetést a vállalkozók számára, akik emellett még spórolhatnak is a bankkártyahasználat kikerülésével.

Akár offline is kiállítható számla

Az adatszolgáltatáshoz leggyakrabban használt programok csak a számlázásban tudnak segíteni, ráadásul kizárólag webes felületen. Velük szemben a CMO az ország legegyszerűbb számlázó applikációjával és felhőalapú rendszerével biztosítja az automatikus online számlázást. A CMO megoldásának nagyszerűsége ezenfelül, hogy nem eszközhöz vagy interneteléréshez kötött, így bárhonnan használható és offline is kiállítható vele számla.

Nem csak számlázási applikáció, hanem kereskedelmi rendszer

A CMO emellett egy online kiskereskedelmi rendszert is megalkotott. A mesterséges intelligenciára épülő, valós idejű készletfigyelés segítségével a vállalkozó láthatja, sőt akár otthonról is irányíthatja boltjai készletét, ráadásul a rendszer tájékoztat, ha például fogyóban van egy termék. Az ilyen jellegű megoldások eddig csak a multik számára voltak elérhetőek, azonban a CMO segítségével most már a kisvállalkozók számára is. A cég jelenleg egy központi áruadatbázist épít fel, melyből a kereskedők egy kattintással be tudják húzni saját boltjuk online készlétébe a termékeket, vagy akár újakat is fel tudnak vinni.

Egykattintásos webshoppal reagál a CMO a koronavírusra

A CMO vezetősége a koronavírus által okozott krízishelyzetre reagálva elkezdett egy olyan megoldáson dolgozni, amivel segítheti a fizikai korlátok közé szorult kereskedőket az online térbe átlépni egyetlen kattintással. A CMO felhőalkalmazását használó vállalkozások 2021-ben egykattintásos webshopot tudnak majd létrehozni, amennyiben termékeik korábban már felkerültek, a fent említett, bolti árusításhoz szükséges központi adatbázisba.

Kockázati tőkéből pörgették fel a fejlesztést, hogy segíthessék a vállalkozókat

„A koronavírus miatt most kiemelten fontos, hogy a vállalkozások zökkenőmentesen tudják kivitelezni a digitális váltás következő szakaszát” – említette meg a CMO vezérigazgatója, Várkonyi Gábor, aki korábban az IVSZ online pénztárgép rendeletén dolgozó munkacsoport vezetője volt. „Célunk, hogy a leghatékonyabban segíthessük ebben a vállalkozásokat. 2019-ben a Vespucci Partnerstől bevont többszáz milliós befektetés segítségével szerencsére már 2020 júniusában piacra tudtuk dobni a terméket, hogy a július elsején életbe lépő kötelezettségeknek eleget tudjanak tenni. Azóta pedig bővítettük szolgáltatási csomagunkat, hogy a legújabb törvényeknek is megfelelhessenek” – tette hozzá.

Szponzorált tartalom

Hirdetés

A mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra – hangzott el a Startup Szerda eseményen.

Bővebben

A startupok harmada külföldi terjeszkedésre készül

A hazai startup ökoszisztéma életerős, a külpiacok felé orientálódik és épít a nagyvállalati partnereivel való, kölcsönösen előnyös együttműködésekre – derül ki a Startup Hungary felméréséből, amely a Microsoft támogatásával készült. A válaszok részben érdekes meglepetésekkel szolgáltak, részben alátámasztották a korábbi feltételezéseket. Döntő többségük a külpiacokra épít, de még nem döntötték el, hol képzelik el az üzleti működést.

Bővebben
Hirdetés

Lantos Csaba: innovatív ötletekben szerencsére nincs hiány Magyarországon

Lantos Csaba befektető, 2007 óta a saját befektető cégét a Lantos Vagyonkezelő Zrt vezeti, döntően az egészségügy és az élettudományok területére fókuszál. Emellett jelenleg a Richter Gedeon Ny Rt. igazgatósági tagja, valamint a MET Holding AG Igazgatóságának elnöke. Nagy örömünre a szakember részt vett a TOP 15 legígéretesebb startup lista összeállításában, ennek apropóján kérdezte őt Simon Krisztián.

Bővebben

A this is Redy intim női alsónemű nyerte el a Startup Innovációs Díjat

A Magyar Innovációs Nagydíj bírálóbizottsága 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot, további hét innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is odaítélte. Az értékelés szempontjai között döntő volt az innovációból elért 2020. évi gazdasági eredmény. Az innovációs nagydíjas társaság kiválasztását titkos szavazással döntötte el.

Bővebben

A Startup Safari társalapítója a Startup Maffia következő adásában

Van pár dolog, ami nélkül már lehetetlen elképzelni a hazai ökoszisztémát, ezek egyike pedig a Startup Safari. Minden év tavaszán megnyitják ajtajaikat a cégek, startupok, befektetők és inkubátorok az érdeklődők előtt. A számos érdekes program keretében bárki betekinthet a magyar startup világ működésébe pár nap erejéig. A kezdeményezés óriási sikert aratott, évről évre számos résztvevővel büszkélkedhet a Startup Safari – és habár idén online kerül megrendezésre, a szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy a résztvevők átélhessék az eredeti Safari-élményt.

Bővebben

Egyetemi startupoknak ad 20 milliós befektetést a Startup Campus University

Kilencedik alkalommal indul el a Startup Campus és az MFB csoporthoz tartozó Hiventures közös, egyetemi innovációkat felkaroló inkubációs programja. A vállalkozásfejlesztési képzésre és 20 millió forintos kezdőbefektetésre épülő kezdeményezés mögé egyetemi partnerként a győri Széchenyi István Egyetem, szakmai partnerként pedig a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, a Hungarian Startup University Program, valamint az Adria Port is beállt. Az inkubációra iparágtól függetlenül bármilyen ötlettel lehet jelentkezni, emellett pedig a 2021-as tavaszi-nyári program kihívásait az Adria Port határozta meg logisztika, kikötői technológia és tengeri közlekedés témakörében.

Bővebben

A startupok 80 százaléka hisz saját nemzetközi sikereiben

Elkészült a magyarországi startup világot feltérképező, eddigi legátfogóbb jelentés. A Startup Hungary által indított kutatás célja az volt, hogy következtetéseket vonjon le a hazai ökoszisztémáról és arról, mitől működhetne hatékonyabban a szektor mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Izgalmas eredményeket summáz a riport.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások