Hirdetés

A brittek a nagy nemzetközi online cégek körmére néznek

A brit digitális hirdetési piac több mint kétharmadát nagy online platformok uralják. Éppen ezért a helyi versenyhatóságok szigorúbban vizsgálnák a működésüket, különösen az adatvédelem tekintetében.

Erről a Competition and Markets Authority (CMA) adott ki egy közleményt a héten, külön hangsúlyozva azt, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a személyes adatok gyűjtésére és arra, hogyan használják a tartalmakat hirdetési célra.

A CMA vizsgálata, amiről az angol parlamentnek és a kormánynak is részletes jelentést tesznek majd a személyes adatok gyűjtésén és felhasználásán túl kiterjed majd arra is, hogy a jelenlegi versenyhelyzet a digitális hirdetési piacon kedvez-e a fogyasztói érdekek érvényesülésének.

A CMA bejelentése mindössze két hétten azután érkezett, hogy a brit Information Commissioner’s Office kemény kritikát fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy az automatizált hirdetési rendszereknél nem megfelelően használják a személyes adatokat.

A WARC Data adatai szerint az Egyesült Királyságban a keresőhirdetések és a közösségi médiás reklámok a teljes digitális reklámpiac 72,2 százalékát adták a múlt évben, míg 2017-ben még 70,3 százalékos volt a részesedésük. A nagy nemzetközi online cégek növekvő szerepe Magyarországon is megfigyelhető, a becslések szerint a teljes hazai digitális hirdetési bevétel mintegy 55 százalékát tudhatják magukénak.

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben