Hirdetés

A Briefly szabadúszó-menedzsment platformjával erősít a Publicis Groupe Hungary

Szabadúszókat célzó együttműködést kötött a hazai média- és kreatívipar egyik legnagyobb szereplője, a Publicis Groupe Hungary és a hazai fejlesztésű HR-tech startup, a Briefly. A Groupe ügynökségei a meglévő freelancerek hatékonyabb menedzselése mellett új szakembereket is keresnek az idén októberben indult kezdeményezés keretei között.

A szabadúszás korábban is Európa egyik leggyorsabban növekvő foglalkoztatási szegmense volt, 2019 végén 11 millió főállású szabadúszó dolgozott az kontinens piacain. A pandémia ezen a területen is felgyorsította a fejlődést, Magyarországon jelenleg a felsőfokú képzettséggel rendelkezők közel 10 százaléka[1], azaz százezer fő dolgozik szabadúszóként a freelancer blog év eleji becslése alapján. Az IT és a kommunikáció az a két iparág, ahol leginkább keresik a cégek a projektalapú, csúcsidőszakokhoz is könnyen alkalmazkodó, rugalmas foglalkoztatási formákat, nem véletlen, hogy ez a két ágazat látja el megbízással az európai szabadúszók közel 60 százalékát.[2]

A cégek szabadúszókhoz kapcsolódó, egyre növekvő elvárásait célozza meg a Briefly, magyar fejlesztésű szabadúszó-menedzsment rendszer és az egyik legnagyobb hazai kreatív- és médiaipari cégcsoport a Publicis Groupe Hungary együttműködése. A Publicis Groupe a hazai reklámszakma egyik legnagyobb foglalkoztatója, folyamatosan keresi az együttműködési lehetőségeket a számára innovatív megoldásokat biztosító startupokkal. A Briefly Business a startup üzleti felhasználóknak tervezett megoldása, amely egy helyen teszi elérhetővé a cégek számára a platform 1200 fős, folyamatosan növekvő szabadúszó bázisát és az ott kiválasztott szakemberek, valamint a már meglévő szabadúszó csapatok hatékony menedzselését.

„Régóta dolgozunk freelancerekkel, akiknek köszönhetően jól tudunk alkalmazkodni a ciklikusságból vagy egyedi szaktudásból fakadó kihívásokhoz, ők pedig remekül beépülnek abba a 250 fős csapatba, akik innen, a budapesti irodából dolgoznak a legnagyobb nemzetközi projekteken” – fogalmazta meg a cégcsoport tapasztalatait Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezetője, hozzátéve – „vannak olyan feladatok, amiket jelenleg szinte lehetetlen lenne szabadúszók nélkül tökéletesen ellátni.”

Bittera Réka, a Briefly társalapítója szerint: A szabadúszók általában olyan szakemberek, akik elsősorban nem a munkájukat, hanem a munkakörülményeiket szerették volna megváltoztatni. Kétharmaduk agilis munkamódszereket és távmunkát alkalmaz és amellett, hogy a választás lehetőségét helyezik középpontba, rengeteg időt fektetnek piaci versenyképességükbe, ezért a cégek a legjobb szakemberek között tartják őket számon.”

A startup és ügynökség együttműködésének tesztüzeme augusztusban indult, az ügynökségnél már dolgoznak is szabadúszókkal a Briefly jelenleg több, mint 1200 fős szabadúszó bázisából. A projekt 2022 februárjáig tartó első fázisára október közepén írták alá a szerződést, amitől mindkét fél hosszútávú, hatékony együttműködést remél.

[1] Forrás: https://freelancerblog.hu/freelancerek-magyarorszagon-helyzetjelentes-es-infografika/

[2] Forrás: EFIP x Malt x BCG: Freelancing in Europe 2021

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben