A Body Shop és a TOURMIX közötti szerződés értelmében a Body Shop hét magyarországi üzletéből rendelt termékek kiszállítását is lehet intézni a TOURMIX futárain keresztül.
Újabb ügyfelet sikerült behúznia a TOURMIX zöld logisztikai startupnak:
így most már a több, mint tízéves hazai múlttal rendelkező kozmetikai lánc, a Body Shop hét magyarországi üzletéből rendelt termékek kiszállítását is lehet intézni a TOURMIX futárain keresztül.
A 2019-ben alapított TOURMIX a fenntartható csomagszállításban találta meg a számítását: ötlete, hogy hivatásos futárok helyett azokkal a hétköznapi emberekkel (szóhasználatukban mixerekkel) szállíttassa ki a partnercégek áruit, akiknek éppen útba esnek a szállítási címek, és akik ezért cserébe juttatást kapnak.
Egész pontosan – mint azt a Startup Online kérdésére elmondta a cég – a partner központjában összeállított rendeléseket a TOURMIX egy másik céggel valamely saját lerakodóhelyére szállítja, és a mixerek innen kezdik meg a kiszállítást a megadott címre gyalog, biciklivel vagy tömegközlekedéssel. A megrendelést jegyző partnercég ezért díjat fizet a startupnak, amiből az kifizeti a mixert.
Ezzel a meglévő erőforrásokat használja ki a startup, csökkenti az e-commerce nagyvárosokra gyakorolt hatását, és fenntartható, zöld megoldást kínálnak a csomagszállításban.
A TOURMIX – a Startup Online-nak küldött sajtóközlemény szerint – jelenleg több mint száz partnerrel és ezer mixerrel rendelkezik.
A Body Shop egyébként hasonlóan elkötelezett a fenntartható működés mellett a saját piacán. Az állatkísérletmentes kozmetikumok gyártását végző cég a sajtóközleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy egy állatkísérletekkel foglalkozó laboratórium energiaigénye rendkívül nagy, továbbá az állatkísérletek hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékot, levegő- és vízszennyezést vonnak maguk után.
Ahogyan Banga Ildikó a Body Shop Magyarország ügyvezetője összegezte: a fenntarthatósági küldetésük „egybecseng a TOURMIX által képviselt közösség értékeivel”.
NYITÓKÉP: Banga Ildikó, a Body Shop Magyarország ügyvezetője, valamint Bagdy Márk, a TOURMIX társalapítója. Forrás: Agence Najoua kommunikációs ügynökség