Hirdetés

A BioTechUSA vállalkozást vezető testvérpár nyerte Az Év Üzletembere díjat

Lévai Bálint és Lévai Balázs, a BioTechUSA vezetői kapták a fődíjat az EY Az Év Üzletembere program gáláján, így ők képviselik hazánkat a verseny globális döntőjében. A díj másik két nyertese Szatmári Zoltán, a Szatmári Kft. vezére, valamint Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője. A független bírálóbizottság döntésének értelmében Szatmári Zoltán érdemelte ki a Vállalkozói szellemiségért különdíjat is, amit 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozott létre az EY.

A Magyarországon már másfél évtizede működő program olyan üzletembereket ismer el, akiknek sikerei jelentős gazdasági és társadalmi változásokat mozdítanak elő. A zsűri a fődíj mellett öt különdíjjal értékelte a vállalati szektor legfontosabb fejlődési területein kiemelkedő teljesítményt felmutató cégtulajdonosokat is.

A beérkezett pályázatok közül három nyertest választott ki a független bírálóbizottság, közülük került ki az az üzletember, aki Monacóban képviselheti Magyarországot a World Entrepreneur of the Year globális döntőjében. A fődíjas testvérpár, Lévai Bálint és Lévai Balázs Európa egyik vezető étrend-kiegészítő márkájává emelték a BioTech USA-t. Karrierjüket a családi vállalatnál termékek címkézésével kezdték, idővel pedig nagyratörő tervekkel vették át szüleiktől a kizárólagos magyar tulajdonban lévő céget. A 2014-es generációváltás sikeres levezénylése után látványos terjeszkedésbe kezdtek. Vezetésük alatt a BioTech egy 57 milliárd forint árbevétellel rendelkező nagyvállalattá nőtte ki magát.

A nyertesek között szerepel Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője, valamint Szatmári Zoltán a Szatmári Kft. vezetője. A Csaba Metál Zrt. 1993-ban elindított elődje egy kis műhely volt csupán, ahol kezdetben kétkezi munkával folyt a gyártás. Az alapító Majoros Béla és fia, Majoros Csaba irányításával a békéscsabai cég ma már kínai, indiai, német, francia, olasz, spanyol és osztrák vállalatokkal verseng a nemzetközi piacon és több mint 1200 főt foglalkoztat. A náluk készülő alkatrészek megtalálhatók többek között az Audi, a BMW, a Ford, a Jaguár, a Mercedes vagy a Porsche különböző modelljeiben is.

Szatmári Zoltán a rendszerváltást követően, feleségével 1990-ben kezdett vállalkozásba, egyetlen kis bolttal, Jászberényben. Ma elsősorban piacvezető épületgépészeti szakáruházi hálózatáról ismert, miközben a magyar malomipar meghatározó szereplőjévé is vált. A cég mára 40 áruházzal rendelkezik az ország számos pontján és malmai, agráripari egységeik is behálózzák a vidéket. A folyamatos bővülés létszámnövekedést is jelentett, így jelenleg több mint 1 200 munkavállaló erősíti a Jászberényből indult cég csapatát.

Szatmári Zoltán a vállalkozói szellemiségért járó különdíjat is elnyerte. Az elismerést 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozta létre az EY. A zsűri indoklásában kiemelte, hogy Szatmári Zoltán számos nagy kockázatot rejtő ágazatban aktív, kreatív és bátor. Eredményei bizonyítják, hogy terveit képes sikerre vinni. Munkája mellett fontos szerepet tölt be a helyi közösségek életében is, folyamatosan segíti a várost és mérhetően pozitív hatást gyakorol a társadalomra.

 

Az Életminőség fejlesztése különdíjat Katona Zoltán, a’’KATKER 2005’’ Kft. alapítója kapta. Az 1997-ben indított vállalat Magyarországon vezető pozíciót tölt be a kültéri fitnesz parkok piacán. Közterületeken közel 1000, míg a közéleti és privát megrendelők részére további 200 szabadtéri sportparkot és futókört telepített már a vállalat. A társaság tevékenyégének hatására a szabadtéri fitnesz egyre több ember számára elérhető díjmentesen. Jelentősen hozzájárul az egészségmegőrzéshez és a mindennapos testmozgás népszerűsítéséhez.

A Közös értékteremtés különdíjjal Pidl Istvánt, a PI-ER Technical Kft. ügyvezetőjét tüntették ki. Az 1995-ben indult kis textilipari cég ma már előre programozott tervek alapján termel magyar, ukrán, szerb, illetve román telephelyeken, mintegy 650 fő bevonásával. Kiemelkedő minőségű termékeik megrendelői között számos ismert nemzetközi márka mellett ott van például a Magyar Honvédség is. Gyártási folyamataik során gyakran alkalmaznak innovatív megoldásokat az ágazatban, ennek eredménye, hogy mára az egyik vezető private label (saját márkás) beszállítóvá váltak a hazai mentőmellény piacon.

A Digitális megoldások különdíjat Perényi András, a Webshippy vezérigazgatója nyerte el. A 2016-ban, klasszikus startupként indult vállalkozás olyan innovációkat teremtett meg a hazai e-logisztikai szektorban, amelyek nem csak Magyarországon, de a régióban is egyedülállóak, ezáltal stabilan első helyet szerzett magának az iparágban. A társaság csaknem 200 főt foglalkoztat. Összehangolt stratégiai tervezésnek köszönhető, hogy a pénzügyi eredmények folyamatos erősödése mellett újabb területek meghódítása is napirenden van.

Az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíjat Szabó Imre, a Bold Agro Kft. ügyvezetője kapta. Az alapító valódi első generációs vállalkozóként 30 év alatt építette fel a családi cégcsoportot, amely a hajdúsági Derecskét feltette Európa legsikeresebb agrárvállalkozásainak térképére. Kezdetektől fogva fontos alapelv számára, hogy a mezőgazdaságot a természet kizsigerelése nélkül is lehet hatékonyan és fenntartható módon művelni. A társaság ma már évente 110 ezer élő sertést értékesít és 5000 tonna almát állít elő ezen elvek mentén.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben