Hirdetés

A BioTechUSA vállalkozást vezető testvérpár nyerte Az Év Üzletembere díjat

Lévai Bálint és Lévai Balázs, a BioTechUSA vezetői kapták a fődíjat az EY Az Év Üzletembere program gáláján, így ők képviselik hazánkat a verseny globális döntőjében. A díj másik két nyertese Szatmári Zoltán, a Szatmári Kft. vezére, valamint Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője. A független bírálóbizottság döntésének értelmében Szatmári Zoltán érdemelte ki a Vállalkozói szellemiségért különdíjat is, amit 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozott létre az EY.

A Magyarországon már másfél évtizede működő program olyan üzletembereket ismer el, akiknek sikerei jelentős gazdasági és társadalmi változásokat mozdítanak elő. A zsűri a fődíj mellett öt különdíjjal értékelte a vállalati szektor legfontosabb fejlődési területein kiemelkedő teljesítményt felmutató cégtulajdonosokat is.

A beérkezett pályázatok közül három nyertest választott ki a független bírálóbizottság, közülük került ki az az üzletember, aki Monacóban képviselheti Magyarországot a World Entrepreneur of the Year globális döntőjében. A fődíjas testvérpár, Lévai Bálint és Lévai Balázs Európa egyik vezető étrend-kiegészítő márkájává emelték a BioTech USA-t. Karrierjüket a családi vállalatnál termékek címkézésével kezdték, idővel pedig nagyratörő tervekkel vették át szüleiktől a kizárólagos magyar tulajdonban lévő céget. A 2014-es generációváltás sikeres levezénylése után látványos terjeszkedésbe kezdtek. Vezetésük alatt a BioTech egy 57 milliárd forint árbevétellel rendelkező nagyvállalattá nőtte ki magát.

A nyertesek között szerepel Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője, valamint Szatmári Zoltán a Szatmári Kft. vezetője. A Csaba Metál Zrt. 1993-ban elindított elődje egy kis műhely volt csupán, ahol kezdetben kétkezi munkával folyt a gyártás. Az alapító Majoros Béla és fia, Majoros Csaba irányításával a békéscsabai cég ma már kínai, indiai, német, francia, olasz, spanyol és osztrák vállalatokkal verseng a nemzetközi piacon és több mint 1200 főt foglalkoztat. A náluk készülő alkatrészek megtalálhatók többek között az Audi, a BMW, a Ford, a Jaguár, a Mercedes vagy a Porsche különböző modelljeiben is.

Szatmári Zoltán a rendszerváltást követően, feleségével 1990-ben kezdett vállalkozásba, egyetlen kis bolttal, Jászberényben. Ma elsősorban piacvezető épületgépészeti szakáruházi hálózatáról ismert, miközben a magyar malomipar meghatározó szereplőjévé is vált. A cég mára 40 áruházzal rendelkezik az ország számos pontján és malmai, agráripari egységeik is behálózzák a vidéket. A folyamatos bővülés létszámnövekedést is jelentett, így jelenleg több mint 1 200 munkavállaló erősíti a Jászberényből indult cég csapatát.

Szatmári Zoltán a vállalkozói szellemiségért járó különdíjat is elnyerte. Az elismerést 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozta létre az EY. A zsűri indoklásában kiemelte, hogy Szatmári Zoltán számos nagy kockázatot rejtő ágazatban aktív, kreatív és bátor. Eredményei bizonyítják, hogy terveit képes sikerre vinni. Munkája mellett fontos szerepet tölt be a helyi közösségek életében is, folyamatosan segíti a várost és mérhetően pozitív hatást gyakorol a társadalomra.

 

Az Életminőség fejlesztése különdíjat Katona Zoltán, a’’KATKER 2005’’ Kft. alapítója kapta. Az 1997-ben indított vállalat Magyarországon vezető pozíciót tölt be a kültéri fitnesz parkok piacán. Közterületeken közel 1000, míg a közéleti és privát megrendelők részére további 200 szabadtéri sportparkot és futókört telepített már a vállalat. A társaság tevékenyégének hatására a szabadtéri fitnesz egyre több ember számára elérhető díjmentesen. Jelentősen hozzájárul az egészségmegőrzéshez és a mindennapos testmozgás népszerűsítéséhez.

A Közös értékteremtés különdíjjal Pidl Istvánt, a PI-ER Technical Kft. ügyvezetőjét tüntették ki. Az 1995-ben indult kis textilipari cég ma már előre programozott tervek alapján termel magyar, ukrán, szerb, illetve román telephelyeken, mintegy 650 fő bevonásával. Kiemelkedő minőségű termékeik megrendelői között számos ismert nemzetközi márka mellett ott van például a Magyar Honvédség is. Gyártási folyamataik során gyakran alkalmaznak innovatív megoldásokat az ágazatban, ennek eredménye, hogy mára az egyik vezető private label (saját márkás) beszállítóvá váltak a hazai mentőmellény piacon.

A Digitális megoldások különdíjat Perényi András, a Webshippy vezérigazgatója nyerte el. A 2016-ban, klasszikus startupként indult vállalkozás olyan innovációkat teremtett meg a hazai e-logisztikai szektorban, amelyek nem csak Magyarországon, de a régióban is egyedülállóak, ezáltal stabilan első helyet szerzett magának az iparágban. A társaság csaknem 200 főt foglalkoztat. Összehangolt stratégiai tervezésnek köszönhető, hogy a pénzügyi eredmények folyamatos erősödése mellett újabb területek meghódítása is napirenden van.

Az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíjat Szabó Imre, a Bold Agro Kft. ügyvezetője kapta. Az alapító valódi első generációs vállalkozóként 30 év alatt építette fel a családi cégcsoportot, amely a hajdúsági Derecskét feltette Európa legsikeresebb agrárvállalkozásainak térképére. Kezdetektől fogva fontos alapelv számára, hogy a mezőgazdaságot a természet kizsigerelése nélkül is lehet hatékonyan és fenntartható módon művelni. A társaság ma már évente 110 ezer élő sertést értékesít és 5000 tonna almát állít elő ezen elvek mentén.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben