Hirdetés

A bécsi Belvedere múzeum is beszállt az NFT-őrületbe

Valentin-nap alkalmából a bécsi Belvedere múzeum Gustav Klimt: A Csók című ikonikus festményének digitális részleteit (NFT) kínálta eladásra. Az ötlet annyira bevált, hogy már 3,2 millió eurót kerestek vele. A végösszeg 18,2 millió euró lehet. 

Különleges ötlettel rukkolt elő Valentin-nap alkalmából a bécsi Belvedere múzeum: aki valami nagyon egyedi ajándékkal akarta lenyűgözni kedvesét, az Klimt A Csók című festményének egy digitális részletével – úgynevezett NFT-vel – kedveskedhetett partnerének.

NFT – Gustav Klimt, A Csók © Ouriel Morgensztern / Belvedere, Bécs
Ehhez az ikonikus műalkotás nagyfelbontású digitális másolatát egy 100×100-as raszterrel felosztották és 10.000 nem helyettesíthető tokent (NFT) hoztak létre belőle. Ezeket kínálták eladásra, darabonként 1.850 eurós áron. A vevők egy erre szolgáló platformon be is jegyeztethetik magukat tulajdonosként – vagy helyette szerelmes üzenetet hagyhattak a megajándékozottnak. A tokenek annyira kelendőek voltak, hogy az értékesítés első napján 1.730 darab talált gazdára 3,2 millió euró összértékben. Az egyes darabokat véletlenszerűen rendelik a vevőkhöz.

A kiállítóház a Valentin-napot követően is folytatja az NFT-k értékesítését a thekiss.art oldalon, ha sikerül az összes tokent eladni, 18,2 millió euró bevételre tehet szert.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben