Hirdetés

A bankok titkos fegyvere a digitális háborúban

Az amerikai startup ötlete jó, de mindenképpen veszélyes – titokban figyeli a felhasználók bankkártya alkalmazási szokásait, majd a begyűjtött adattengert leadja a banki szolgáltatóknak. A bankok imádják, de az ügyfelek bizalma sérülékeny.

Ez a bankok titkos fegyvere a digitális háborúban, mondta Silvio Tavares, a Cardlinx Association vezérigazgatója.

A pénzintézetek a megszerzett adatok alapján további kártyahasználatra tudják serkenteni ügyfeleiket, illetve bizonyos új termékek, szolgáltatások felé terelik őket.

A bankoknak viszont óvatosnak kell lenniük azzal kapcsolatosan, hogy mennyire élnek vissza az ügyfelek bizalmával. Néhány napja kiderült, hogy a Facebook megkereste a bankokat azzal, hogy adatokat vásárolna tőlük, melyre az amerikai pénzintézetek heves közlemény-hadjárattal reagáltak arra, hogy semmilyen adatot nem osztanak meg a közösségi médiummal.

Az olyan cégeknek, mint a Cardlytics viszont küldenek adatokat, igaz, anonim módon.

Az elemzőcég tavaly 2000 pénzügyi intézmény, összesen 1500 milliárd dollárnyi tranzakcióját elemezte.

Főleg azt próbálták kideríteni, hogy egyes termékekre bizonyos ügyfélcsoportok hogy reagálnának. Természetesen az ügyfelek dönthetnek úgy, hogy nem vesznek részt a programban, de kevesen tesznek így – vélhetően sokan nem is tudnak róla.

A Cardlytics képes arra, hogy azonosítson például aktív utazókat, vagyis olyan embereket, akik sokat költenek hotelekre vagy repülőjegyre, majd elküldi az adatokat az Airbnbnek, amely meg tudja őket keresni egy ajánlattal. Cserébe a befolyt jutalék 4%-át megkapja az elemzőcég.

A Cardlytics adatainak köszönhető többek közt a Bank of America BankAmeriDeals is, amely a kártyahasználatért cserébe kedvezményeket ad, nemrég pedig a JP Morgannel és a Wells Fargóval is megállapodást kötöttek. Februári IPO-ja óta több mint 50%-ot emelkedett a cég részvényeinek árfolyama, idén várhatóan 150 millió dollár lesz az árbevételük.

Forrás: Portfolio, Bloomberg

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások