Hirdetés

Új unikornis születhet a régióban

A csehországi Rossum lett a CEE régió egyik legértékesebb startupja, miután a szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott. Az alig hatéves cég fonntos üzleti dokumentumok feldolgozását folyamatautomatizálási eszközökkel könnyíti meg. 

Hirdetés

Közismert tény, hogy a nagyobb vállalatok munkavállói évente több millió dokumentummal kerülnek kapcsolatba, amelyek kezelése egy jól átlátható, könnyen kezelhető, automatizált szoftver segítsége nélkül sok fejtörést okozhat. A fontos üzleti dokumentumok feldolgozását tovább bonyolította a pandémia, hiszen rengeteg irodai dolgozó home office-ba vonult, ahol jóval nehezebb pontosan nyomon követni, iktatni vagy épp postázni az iratokat. Ebben látta meg a lehetőséget a Rossum. A 2016-ban alapított vállalat elsődleges célja az, hogy megreformálja a vállalatok egymás közötti kommunikációját. Tomas Gogar, a cég társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a belső vállalati kommunikációban már bevált, robotizált folyamatautomatizálási eszközökkel akarják megkönnyíteni a különböző vállalatok közötti (B2B) információcserét.

A Rossum vezetői azt állítják, hogy a mesterséges intelligencia alapú szoftverük nemcsak a dokumentumok tartalmának megértésében, hanem azok feldolgozásában, továbbításában, iktatásában, és a bennük megfogalmazott feladatok végrehajtásában is segíteni tudják a vállalatokat.

A szolgáltatások a kétkezi munkát igénylő feladatok akár 90 százalékát is ki tudják váltani.

A dokumentumokat fontos kommunikációs formának tekintjük, és nem akarunk egyszerű adatgyűjtőkként funkcionálni. Valóban képesek vagyunk automatizálni a B2B kommunikációs folyamatokat. Pontosan ezért olyan nagy szó a mostani tőkebevonás, mert óriási potenciál van a dologban, és mi nagyon-nagyon jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy automatizáljuk ezt a teret-fogalmazott Gogar.

A Rossum eredményei felkeltették a befektetők figyelmét, az első körös finanszírozási fordulóban 100 millió dolláros bizalmat szavaztak a cégnek. Kelet-Európában egyedül az Infobip felhőszolgáltató tudott nagyobb támogatást behúzni, de a horvát cég már több mint 10 éve a piacon van.

A Rossum az elmúlt egy évben lényegében minden területen az ötszörösére nőtt. A több mint 150 globális üzleti partnere között már olyan nagy cégek is találhatók, mint a Bosch, a Siemens és a Veolia. Az idei évet 60 munkavállalóval kezdte, ezt a számot év végéig 160-ra, 2022-ben pedig 300-ra akarja bővíteni.

“Két évvel ezelőtt egy sima adatgyűjtő cég voltunk.”

“Az elmúlt két évben sikerült az ágazat élére jutnunk, viszont most az adatrögzítési megoldásokból olyan platformmá válunk, amely valóban automatizálja a B2B kommunikációt. Amit a Covid alatt megtanultam, az az, hogy ha hatékony szolgáltatást nyújtasz a vállalatoknak, akkor gazdasági válságtól vagy fellendüléstől függetlenül, mindig releváns leszel a számukra” – mondta Gogar.

A vállalat rövid távú tervei között szerepel új európai, ázsiai és egyesült államokbeli irodák nyitása, valamint egy prágai mesterséges intelligencia kutatóközpont is, amely kizárólag a B2B kommunikáció automatizálására összpontosítana.

Forrás: Haszon

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben