Hirdetés

Új unikornis születhet a régióban

A csehországi Rossum lett a CEE régió egyik legértékesebb startupja, miután a szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott. Az alig hatéves cég fonntos üzleti dokumentumok feldolgozását folyamatautomatizálási eszközökkel könnyíti meg. 

Hirdetés

Közismert tény, hogy a nagyobb vállalatok munkavállói évente több millió dokumentummal kerülnek kapcsolatba, amelyek kezelése egy jól átlátható, könnyen kezelhető, automatizált szoftver segítsége nélkül sok fejtörést okozhat. A fontos üzleti dokumentumok feldolgozását tovább bonyolította a pandémia, hiszen rengeteg irodai dolgozó home office-ba vonult, ahol jóval nehezebb pontosan nyomon követni, iktatni vagy épp postázni az iratokat. Ebben látta meg a lehetőséget a Rossum. A 2016-ban alapított vállalat elsődleges célja az, hogy megreformálja a vállalatok egymás közötti kommunikációját. Tomas Gogar, a cég társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a belső vállalati kommunikációban már bevált, robotizált folyamatautomatizálási eszközökkel akarják megkönnyíteni a különböző vállalatok közötti (B2B) információcserét.

A Rossum vezetői azt állítják, hogy a mesterséges intelligencia alapú szoftverük nemcsak a dokumentumok tartalmának megértésében, hanem azok feldolgozásában, továbbításában, iktatásában, és a bennük megfogalmazott feladatok végrehajtásában is segíteni tudják a vállalatokat.

A szolgáltatások a kétkezi munkát igénylő feladatok akár 90 százalékát is ki tudják váltani.

A dokumentumokat fontos kommunikációs formának tekintjük, és nem akarunk egyszerű adatgyűjtőkként funkcionálni. Valóban képesek vagyunk automatizálni a B2B kommunikációs folyamatokat. Pontosan ezért olyan nagy szó a mostani tőkebevonás, mert óriási potenciál van a dologban, és mi nagyon-nagyon jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy automatizáljuk ezt a teret-fogalmazott Gogar.

A Rossum eredményei felkeltették a befektetők figyelmét, az első körös finanszírozási fordulóban 100 millió dolláros bizalmat szavaztak a cégnek. Kelet-Európában egyedül az Infobip felhőszolgáltató tudott nagyobb támogatást behúzni, de a horvát cég már több mint 10 éve a piacon van.

A Rossum az elmúlt egy évben lényegében minden területen az ötszörösére nőtt. A több mint 150 globális üzleti partnere között már olyan nagy cégek is találhatók, mint a Bosch, a Siemens és a Veolia. Az idei évet 60 munkavállalóval kezdte, ezt a számot év végéig 160-ra, 2022-ben pedig 300-ra akarja bővíteni.

“Két évvel ezelőtt egy sima adatgyűjtő cég voltunk.”

“Az elmúlt két évben sikerült az ágazat élére jutnunk, viszont most az adatrögzítési megoldásokból olyan platformmá válunk, amely valóban automatizálja a B2B kommunikációt. Amit a Covid alatt megtanultam, az az, hogy ha hatékony szolgáltatást nyújtasz a vállalatoknak, akkor gazdasági válságtól vagy fellendüléstől függetlenül, mindig releváns leszel a számukra” – mondta Gogar.

A vállalat rövid távú tervei között szerepel új európai, ázsiai és egyesült államokbeli irodák nyitása, valamint egy prágai mesterséges intelligencia kutatóközpont is, amely kizárólag a B2B kommunikáció automatizálására összpontosítana.

Forrás: Haszon

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben