Rekord összegű, több mint 32 milliárd forintos befektetést kapott az online csalások megelőzésére szakosodott megoldásokat szállító magyar startup.
A Twitter, az Uber, a Snapchat és a Uipath befektetőcégének részvételével 94 millió dollár (nagyjából 32,5 milliárd forint) tőkét vont be az online csalásmegelőző magyar startup, a Seon frissen zárt Series B befektetői körében – írja a Forbes. Mindössze egy év telt el a szintén rekord 10 millió eurós Series A után, és ezt a kört az az Institutional Venture Partners (IVP) vezeti, aki eddig 131 IPO-t, azaz tőzsdei bevezetést hozott össze. Részt vesz még a körben a svéd Creandum (Spotify, Bolt), aki az előző kört vezette, és a magyar Portfolion (Starschema, Tresorit, Banzai Cloud), aki a Seon magvető köre óta a céggel tart.
A Seon működésének alapja, hogy a legkülönfélébb forrásokból származó digitális lábnyom komplex elemzésével kiszűrik a potenciális csalókat az online tranzakcióknál. A gépi tanulásra építő megoldásuk elemzi az IP-címet, az e-mail-címet, a közösségi médiás információkat és az egyéb online viselkedést, mielőtt a vásárlási szándékról eldönti, hogy van-e abban biztonsági kockázat.
Az elmúlt egy évben jelentős növekedésen mentek keresztül, több mint 140 embert vettek fel (többségüket a budapesti irodájukba), újra megtriplázták a bevételeiket, és olyan ügyfeleket igazoltak mint a Revolut, a Nubank, a Patreon, az Afterpay vagy a Mollie. A londoni és budapesti irodáik mellé megnyitották jakartai és austini központjaikat is, ahol jelenleg 6-8 fővel zajlik az üzletfejlesztés; ezt az év végéig irodánként 25 főre szeretnék növelni, de a budapesti központba is több mint 100 új csapattagot várnak.
Fotó: SEON