Hirdetés

7 ötlet kapott 15 millió forintos befektetést az egyre népszerűbb egyetemi startup programban

Hét egyetemi startup ötlet kapott 15 millió forintos inkubációs befektetést a Hiventurestől az egyre népszerűbb Startup Campus University Program keretében. A december 5-én zárult őszi vállalkozásfejlesztési képzések id én már három partnerrel közösen valósultak meg, és rekord számú jelentkezőt mozgattak meg.

Hirdetés

Az ősszel már harmadik alkalommal megvalósult egyetemi startup képzésekre összesen több mint 110 egyetemi csapat jelentkezett, amelyek közül végül 7 induló vállalkozás kapta meg a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetési ajánlatát. 2018-ban a BME-n indult hat hetes képzési programhoz a korábbi sikerek nyomán idén csatlakozott a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), illetve első vidéki partnerként a győri Széchenyi István Egyetem (SZIE) is.

A programba bekerült 29 projekt közül végül 11 jutott el a Hiventures befektetési üléséig: a HDFA divat és design fókuszú vállalkozásötletei közül az ALPHA wearable technology ruhakoncepció ötletgazdáinak ajánlották fel a tőkeinjekció lehetőségét. A termék arra hivatott, hogy segítse a nőket megszabadítani a menstruációs fájdalomtól és annak negatív hatásaitól, miközben növeli az önbizalmat és segít megélni a mindennapi pozitív testtapasztalatot. A Széchenyi István Egyetem képzésén az iBookr könyvelést automatizáló szoftvert fejlesztő csapat, valamint a diákok munkavállalását egyszerűsítő platformot megálmodó WannaWork kapott befektetési ajánlatot. A BME mentoráltjai közül négy ötletet is befektetésre érettnek ítéltek: a méhkaptárak „felokosításával” foglalkozó Okos Kaptár, a vezeték nélküli e-roller töltőállomást fejlesztő Rolling, a köztéri egyszemélyes okosfülkéket megálmodó Silence You Need és a költséghatékony vízelemző módszereket kidolgozó Water MiniLab is megkapta a lehetőséget a 15 millió forintos kezdőtőkére.

A képzéseket záró demo day-eken a zsűri által legtöbb pontot kapott projektek; az ALPHA, a WannaWork és az Okos Kaptár a befektetésen kívül a Startup Campus Hungary powered by HEPA (Magyar Exportpromóciós Ügynökség) nemzetközi piacra lépési programjának különdíjaként ökoszisztéma tanulmányutat is nyertek a Startup Campus londoni illetve berlini irodáinak szervezésében.

A Startup Campus mentorainak segítségével a diákoknak lehetősége volt validálni már meglevő innovatív ötleteik prototípusát, illetve üzletileg olyan szintre hozni a projekteket, amellyel kiállhattak a Hiventures befektetési bizottsága elé.”

“A Startup Campus University kezdeményezés elsődleges célja, hogy ösztönözze az induló vállalkozásokat már az egyetemi évek alatt, illetve, hogy a startup vállalkozási kultúrát minél szélesebb körben elterjessze a korosztályban. A program sikeressége indokolja, hogy jövőre tovább növeljük a képzések számát, így 2020-ban már összesen 8 programot indítunk két félévben, Budapest és a vidék után Kolozsváron és Londonban is” – összegzett Kovács Zsolt, a szakmai megvalósításért felelős Startup Campus ügyvezető igazgatója.

 „Indulásunk óta az egyik fő küldetésünk, hogy a fiatalok a startup vállalkozói létet is komolyan fontolóra vegyék, mikor a karrierútjukat tervezik.”

“Többek között ezért is vágtunk bele az egyetemi projektek támogatásába, amelyek közül már többen komoly sikereket értek el az inkubációs tőkebefektetésünk által. Bízom benne, hogy a jövőben minél többen rá mernek lépni az önmegvalósítás útjára az egyetem után, amelyben finanszírozó partnerként tudunk mellettük állni” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. 

A programban együttműködő HFDA vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia elmondta: “Kifejezetten fontos számunkra az oktatásfejlesztés, ezért is vannak hazai és külföldi mentoring programjaink, valamint azért léptünk kapcsolatba a Startup Campus-sszal is, hogy támogassuk a fiatal tehetségeket ötleteik megvalósításában. Az öthetes munka abszolút látható volt a pitchelő projekteken és ha még több ilyen lehetőségben tudunk közreműködni a jövőben, rengeteg fejlődés mutatkozik majd az iparágban.”

Mindig is támogattuk a hallgatói innovációkat, kreatív kezdeményezéseket az egyetemen. Fontosnak tartjuk a vállalkozói életre való nevelést, hiszen az olyan előremutató megoldások, amelyeket a Startup Campus University program is kinevelt, később nagy hozzáadott értékei lehetnek a magyar gazdaságnak, illetve kiemelten a helyi ökoszisztéma versenyképességét is növelik” – fejtette ki Rámháp Szabolcs, a Széchenyi István Egyetem startup programjának vezetője.

A vállalkozásfejlesztési programot Győrben az InnoEnergy és a Quantum Leap Inkubátor, a BME-n a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (BME FIEK) közreműködésével létrejött programot pedig a PwC és a HVG mentorai is segítették szakmailag, illetve utóbbit a Diákhitel is támogatta finanszírozó partnerként.

Hirdetés

Innovációs ötletverseny a vízválság megelőzéséért

Aquathon címmel indít nemzetközi innovációs ötletversenyt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Design Terminal. A versenyre 2020. március 1-ig várjuk azoknak a startupoknak, egyetemi-, főiskolai hallgatóknak és pályakezdőknek a jelentkezését, akik a nemzetközi piacon is értékesíthető megoldást kínálnak a felelős vízhasználat széleskörű elterjesztéséért.

Bővebben
Hirdetés

Ígéretes portfólióval készül tőzsdére az OXO

OXO Technologies Holding néven új ernyőcéget alapított az OXO csoport, melyben befektetéseit egységes portfólióba rendezte. A vállalat ezzel a nyilvános piacot célozza meg, így egy jól működő angolszász mintát honosít, amelyhez hasonló még nincs a régióban. Hamarosan pedig magán- és intézményi befektetőknek is felkínálja a befektetés lehetőségét dinamikusan növekvő technológiai portfóliójába.

Bővebben

Ekkora exportbővülésre számítanak a kkv-k

Az exporttevékenységet folytató európai kkv-k több mint fele nagyobb forgalomra, közel harmaduk foglalkoztatás-bővülésre, minden második cég pedig piaci részesedésének növekedésére számít. A magyar kkv-k ennél valamivel visszafogottabb várakozásokkal bírnak – jelezte a kkv-k exportfejlesztését szolgáló Enterprise Europe Network (EEN).

Bővebben

Válságban a rolleres startup?

Kivonul 12 városból a jellegzetes zöld színű elektromos rollerekkel közösségi mobilitási szolgáltatást adó Lime. Az amerikai alapítású, rekordgyorsasággal globálissá fejlődött startup emellett alkalmazottai 14 százalékának elbocsátására kényszerül. De nem csak a Budapesten is megtalálható szolgáltatásnak döcögött az üzlete, van még egy sor rolleres startup, amelynek megtört a lendülete.

Bővebben

Globális startup hálózat tevékenykedik Budapesten

Előző év novemberében indult útjára a Startup Grind Budapest, ami a nemzetközi Startup Grind vállalkozói és startup közösség hazai szekciója. A Startup Grind közösség és a hozzá kapcsolódó eseménysorozat azzal a céllal jött létre 2010-ben, hogy a helyi közösségek megoszthassák egymással a problémáikat, kérdéseiket, és így egyfajta nyitott platformot nyújtson a hasonlóan gondolkodó vállalatok, cégek és startupok számára.

Bővebben

Jobban teljesít az iskolában, akinek naponta olvasnak mesét

Sikeres évet zárt az iskolákkal is együttműködő Bookr Kids magyar könyvstartup és a tavalyi 1 milliós könyvletöltés az idén szeretné megduplázni. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfólió cégének tavalyi eredménye az is, hogy magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal: 1000 diák próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások