Öt évvel ezelőtt, a német buszpiac deregulációját követően indult útnak az első FlixBus. Idén megcélozzák az amerikai piacot is.
A vállalat mostanra több mint 100 millió utast szállított Európa-szerte, illeszkedve a shared mobility trendjéhez megváltoztatta a távolsági utazásról alkotott hagyományos képet. „Víziónk a kezdetektől az volt, hogy egy friss, innovatív perspektíva segítségével újra alkossuk a klasszikus buszpiacot. Örömmel kijelenthetjük, hogy most, öt évvel később a vízió már valósággá vált.” – mondta el Jochen Engert, társalapító, ügyvezető igazgató.
A FlixBus több demográfiai csoportban is népszerű. Az utasok 60 százalékát nők adják, akik a biztonság, kényelem és kedvező ár miatt részesítik előnyben a tömegközlekedési lehetőségek közül a zöld buszokat. A FlixBus felhasználóinak 33 százaléka 18 és 25 év közötti.
Német startupból vezető európai mobilitási szolgáltató
A FlixBus-t három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein alapította Németországban azzal a céllal, hogy az utazás új formáját hozzák létre, vegyítve a technológiai startupok, e-commerce platformok és tradicionális személyszállítás sajátosságait.
Erre a vízióra alapozva hozták létre egyedi üzleti modellel működő vállalkozásukat, ahol a FlixBus irányítja a technológiai fejlesztéseket, jegyeladást, ügyfélszolgálatot, hálózatfejlesztést, marketing és sales tevékenységet, míg a helyi partnerek a buszok napi üzemeltetéséért felelnek.
A FlixBus jelenleg 250 buszpartnerrel működik együtt Európában, ezek közül sok a kicsi, családi vállalkozás. A kooperáció 7000 buszsofőrnek teremt munkát a kontinensen.
FlixForward 2018-ban
A FlixBus 2018-ban is folytatja a fejlődést, növeli piacainak számát és tovább formálja szolgáltatását. Év végére az Európában már megszokott látványnak számító zöld buszok az Egyesült Államok útjain is jelen lesznek, alternatív utazási lehetőséget kínálva az amerikaiaknak is. Emellett a cég már meglévő piacain is további célállomásokkal bővül majd, még több csatlakozást kínálva már most is kiterjedt hálózatában.
A FlixBus sikere nagyban köszönhető a digitalizációnak és a termékinnovációnak. Idén ezen a fronton is előre lép a cég: a mobilalkalmazás, az elektronikus jegyek, a fedélzeti WiFi, a helyfoglalás és a valós idejű GPS követés terén is várhatók újítások. A technológiai fejlesztések a FlixBus márkával azonosított kényelemmel, megbízhatósággal és kedvező árakkal karöltve széles körben vonzóvá tették a buszos utazást.
A FlixBus utasai már 22-szer juthattak volna el a Holdra oda-vissza szénmonoxid semlegesen, minden utazás alkalmával támogatják a legklímabarátabb közösségi közlekedési módot. A FlixBus járművei bizonyítottan üzemanyag-hatékonyak és különösen kevés üvegház hatású gázt bocsátanak ki.
A FlixBus utasainak háromnegyede gyalog, biciklivel, vagy tömegközlekedéssel közelíti meg a távolsági buszmegállót, a jegyhez hozzáadott minimális összeggel pedig kompenzálhatják szén-monoxid kibocsátásukat.
„Az elmúlt öt évben a FlixBus megváltoztatta az utazási szokásokat Európában. A következő öt évre az a tervünk, hogy világszerte még több embernek nyújtsunk zöld utazási élményt.” – tette hozzá André Schwämmlein, a FlixBus társalapítója és ügyvezető igazgatója.