Hirdetés

5 éves az európai buszos startup

FlixBus

Öt évvel ezelőtt, a német buszpiac deregulációját követően indult útnak az első FlixBus. Idén megcélozzák az amerikai piacot is.

A vállalat mostanra több mint 100 millió utast szállított Európa-szerte, illeszkedve a shared mobility trendjéhez megváltoztatta a távolsági utazásról alkotott hagyományos képet. „Víziónk a kezdetektől az volt, hogy egy friss, innovatív perspektíva segítségével újra alkossuk a klasszikus buszpiacot. Örömmel kijelenthetjük, hogy most, öt évvel később a vízió már valósággá vált.” – mondta el Jochen Engert, társalapító, ügyvezető igazgató.

A FlixBus több demográfiai csoportban is népszerű. Az utasok 60 százalékát nők adják, akik a biztonság, kényelem és kedvező ár miatt részesítik előnyben a tömegközlekedési lehetőségek közül a zöld buszokat. A FlixBus felhasználóinak 33 százaléka 18 és 25 év közötti.

Német startupból vezető európai mobilitási szolgáltató

A FlixBus-t három fiatal vállalkozó, Jochen Engert, Daniel Krauss és André Schwämmlein alapította Németországban azzal a céllal, hogy az utazás új formáját hozzák létre, vegyítve a technológiai startupok, e-commerce platformok és tradicionális személyszállítás sajátosságait.

Erre a vízióra alapozva hozták létre egyedi üzleti modellel működő vállalkozásukat, ahol a FlixBus irányítja a technológiai fejlesztéseket, jegyeladást, ügyfélszolgálatot, hálózatfejlesztést, marketing és sales tevékenységet, míg a helyi partnerek a buszok napi üzemeltetéséért felelnek.

A FlixBus jelenleg 250 buszpartnerrel működik együtt Európában, ezek közül sok a kicsi, családi vállalkozás. A kooperáció 7000 buszsofőrnek teremt munkát a kontinensen.

FlixForward 2018-ban

A FlixBus 2018-ban is folytatja a fejlődést, növeli piacainak számát és tovább formálja szolgáltatását. Év végére az Európában már megszokott látványnak számító zöld buszok az Egyesült Államok útjain is jelen lesznek, alternatív utazási lehetőséget kínálva az amerikaiaknak is. Emellett a cég már meglévő piacain is további célállomásokkal bővül majd, még több csatlakozást kínálva már most is kiterjedt hálózatában.

A FlixBus sikere nagyban köszönhető a digitalizációnak és a termékinnovációnak. Idén ezen a fronton is előre lép a cég: a mobilalkalmazás, az elektronikus jegyek, a fedélzeti WiFi, a helyfoglalás és a valós idejű GPS követés terén is várhatók újítások. A technológiai fejlesztések a FlixBus márkával azonosított kényelemmel, megbízhatósággal és kedvező árakkal karöltve széles körben vonzóvá tették a buszos utazást.

A FlixBus utasai már 22-szer juthattak volna el a Holdra oda-vissza szénmonoxid semlegesen, minden utazás alkalmával támogatják a legklímabarátabb közösségi közlekedési módot. A FlixBus járművei bizonyítottan üzemanyag-hatékonyak és különösen kevés üvegház hatású gázt bocsátanak ki.

A FlixBus utasainak háromnegyede gyalog, biciklivel, vagy tömegközlekedéssel közelíti meg a távolsági buszmegállót, a jegyhez hozzáadott minimális összeggel pedig kompenzálhatják szén-monoxid kibocsátásukat.

„Az elmúlt öt évben a FlixBus megváltoztatta az utazási szokásokat Európában. A következő öt évre az a tervünk, hogy világszerte még több embernek nyújtsunk zöld utazási élményt.” – tette hozzá André Schwämmlein, a FlixBus társalapítója és ügyvezető igazgatója.

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben