Hirdetés

3D digitális műszerfalat fejleszt a Bosch

Bosch olyan 3D-s műszerfali kijelzőket fejlesztett, melyek a passzív 3D-technológia segítségével a valósághoz hasonló háromdimenziós vizualitás élményt adnak a felhasználóknak. A Bosch az ívelt, az organikus LED vagy a szabadon konfigurálható műszerfalakat tekintve is új szabványokat vezet be.

A nagyobb, jobb vizuális élményt nyújtó és egyre több funkcióval rendelkező digitális műszerfalak egyre fontosabb részei a járműveknek. A vezetők és az utasok is azokat a kijelzőket és vezérlési funkciókat szeretnék használni az autókban is, amelyekhez már hozzászoktak az okostelefonok és a televíziók használatakor. Sőt, a digitális műszerfalak döntő szerepet játszanak a járművek és a vezetők közötti kommunikációban. A Bosch ezt felismerve fejlesztette az új 3D-s műszerfali kijelzőit, melyek a passzív 3D-technológia segítségével a valósághoz hasonló háromdimenziós vizualitás élményt adnak a felhasználóknak. Ezek segítségével a megjelenő információk gyorsabban értelmezhetők, mint a hagyományos képernyők üzenetei. “A kijelzők egyre inkább interaktív rendszerekké válnak, és kiszolgálják a vezetők egyedi igényeit” – mondta dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia elnöke. „Ez komoly üzleti lehetőség a Bosch számára.” Az előrejelzések szerint a világ 15 milliárd dolláros műszerfal-piaca 2025-re megduplázódhat, 30 milliárd dollárra nőhet (forrás: Global Market Insights).

3D-hatás a műszerfalon

A 3D-hatás a mozivásznon még élvezetesebbé teszi a filmnézést a mozirajongóknak. Egy járműben azonban más a helyzet.

„A kijelző mélységélessége miatt a vezetők gyorsabban képesek feldolgozni a fontos vizuális információkat. Akár az autós asszisztencia rendszerből érkeznek, vagy egy forgalommal kapcsolatos figyelmeztetést jeleznek”

– mondta Berns. „Azok a figyelmeztető jelzések, amelyek úgy tűnnek, mintha előugranának a műszerfalról, sokkal egyértelműbbek.” Ráadásul parkolás közben a tolatókamera képe is valósághű, így könnyebben észlelhetők a parkolással kapcsolatos akadályok is. Ez például azt is jelenti, hogy az autót vezető felhasználó jobban átlátja, mennyi hely maradt az autó és a garázs fala között. A 3D-technológia akkor is fontos szerepet játszik a vezetés során, amikor az utcák sűrűjében kell eligazodni. Jó hír, hogy a térkép kijelzőjén azonnal egyértelműen látszik: melyik épületnél kell pontosan bekanyarodni, hogy elérjük az úticélt. A Bosch a passzív 3D-technológiát használja az új kijelzőjén, ami további funkciók – például szemkövető technológia vagy 3D-s szemüvegek – alkalmazása nélkül is kiválóan működik.

Innovatív és interaktív

Az érzékszervi észlelések 90 százaléka a szemükön keresztül jut el hozzánk. Már a múlté, hogy csupán információk jelennek meg egy autó műszerfalán. A jövő teljesen a felhasználók és a kijelzők közötti kommunikációról szól. A Bosch készen áll erre: az itt fejlesztett kijelzők már mindenféle alkalmazást képesek kezelni, a kommunikáció hang- vagy érintésvezérléssel is történhet. “A Bosch olyan infotainmentet fejleszt ki, amely minden felhasználó számára kiváló megoldást nyújt” –mondta Berns. Az ember és a gép közötti kommunikáció (HMI) döntő fontosságú lesz, különösen akkor, amikor a jövő sofőrjei az automata pilótára bízzák majd a vezetést.

A Bosch intelligenssé teszi a műszerpultot

Mivel a kijelzők mérete egyre nagyobb és ezek egyre több funkciót látnak el, – intelligensek, hang- és érintésvezérléssel rendelkeznek – több számítógépes kapacitásra és vezérlőegységre lesz szükség. A kijelzőt és az operációs rendszereket ma akár már 15 back-end processzor is vezérelheti. A Bosch egyetlen számítógép segítségével koordinálja majd a kommunikációt, és az összes vezérlési funkciót egyetlen központi vezérlőegység irányítja.

„Bevezetjük az intelligens vezérlőpultot”

-, mondta Berns. A kevesebb vezérlőegység a fejlesztési időt is csökkenti. Továbbá az automatikus (Over-the-Air) frissítéseknek köszönhetően az infotainment-rendszer ugyanúgy naprakészen tartható, mint egy okostelefon.

Legfontosabb a biztonság

A járművek műszerfalaira szigorú biztonsági szabványok vonatkoznak. Ezek a szabványok sokkal szigorúbbak, mint a fogyasztói elektronikai eszközök esetében. Az autók műszerfalának tökéletesen kell működniük mínusz 40 vagy plusz 120 °C-ban egyaránt, minden pillanatban. Fontos, hogy a vezető még egy részleges meghibásodásnál is tudjon támaszkodni a létfontosságú információkra.

A vállalat 1980 óta többször is kiemelkedő fejlesztésekkel állt elő a járműkijelzők piacán – például a világ legelső, az Audi Quattro műszerfalába beépített digitális kijelző is a Boschnak köszönhető. Öt évvel ezelőtt mutatták be az első szabadon programozható műszerfalat az Audi TT-nél és a világ első ívelt műszercsoportja, mely a legújabb VW Touareg Innovision műszerfalában található, szintén a Bosch fejlesztése. A vállalat a digitális innovációit alkalmazza a motorkerékpárok és az eBike-ok műszerfalánál is.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások