Hirdetés

30 üzleti ötlettel rendelkező vidéki nő indíthatja be saját vállalkozását

Megérkezett Magyarországra az Academy for Women Entrepreneurs (AWE) elnevezésű program, amely segítségével 30 üzleti ötlettel, illetve induló vállalkozással rendelkező vidéki nő indíthatja be saját cégét. A résztvevők egy 10 hónapos üzleti képzésen vehetnek részt, melynek során elsajátíthatják a vállalkozói lét ismereteit és készségeit, sőt, saját cégük üzleti modelljét is elkészíthetik. Jelentkezni május 2-ig lehet.

Hirdetés

A 2019-ben indított, a világ 50 országában működő Academy for Women Entrepreneurs (AWE) programot a Fenntartható Vállalkozásokért Alapítvány és szakmai partnere, az Impact Hub Budapest valósítja meg Magyarországon, az Amerikai Nagykövetség támogatásával. Céljuk, hogy tudást, eszközöket és kapcsolatrendszert biztosítsanak 30 vállalkozni vágyó, illetve kezdő vállalkozással rendelkező vidéken élő nő számára ötleteik kibontakozásához.

A programban részt vevők egy angol nyelvű, online, 10 hónapos, heti 7 órás képzést végezhetnek el, mely során naprakész vállalkozói ismeretekhez és készségekhez juthatnak, sőt, egy személyre szabott, fenntartható üzleti modellt is építhetnek, hogy ötleteikből hosszú távon működő vállalkozás születhessen. A legígéretesebb üzletasszonyok között novemberben pedig 25 000 dollárt osztanak szét a résztvevők benyújtott üzleti terve és prezentációja alapján.

„A 2010-ben induló Matyodesign sikerességében hatalmas szerepet játszott a mentorálás és a szakmai segítség, amit az első években kaptam. Ma már több, mint 35 viszonteladói partnerrel rendelkezik a márka, és 27 tardi asszonynak adunk munkát. Hatalmas öröm számomra, hogy egy ilyen nagyszerű kezdeményezés nagykövete lehetek, és segíthetek 30 hozzám hasonló női vállalkozónak álmaik megvalósításában”

– mondta el Váczi Rozi, az AWE 2021 program nagykövete és a Matyodesign alapítója.

Az AWE Hungary 2021 program május 2-ig várja az olyan 25 és 45 év közötti, nem a fővárosban élő nők jelentkezését, akik megvalósításra váró üzleti ötlettel, vagy korai szakaszban lévő vállalkozással rendelkeznek.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben