250 milliót ért a magyar oktatási ötlet

Közel 800 ezer euró (250 millió forint) tőkebefektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől az angol nyelvtanulás könnyed és szórakoztató formáját kínáló Xeropan. Küldetésük, hogy gyakorlati, az életből vett és folyamatosan bővülő témáik segítségével a minden helyzetben jól használható, élő nyelvtudás „ragadjon” a felhasználóikra.

„Tankönyvi, magolós, idejét múlt tananyagok helyett filmek előzeteseit, TV showk párbeszédeit, híranyagokat dolgozunk fel, hogy a velünk tanulók ne egy idegen bolygón érezzék magukat, ha külföldiekkel kell kommunikálniuk. A módszerünk lényeg éppen az, hogy anyanyelvi környezetbe helyezzük a tanulókat, hozzászoktatjuk őket az anyanyelvi kiejtés megértéséhez és kognitív gondolkodásra is késztetjük őket, hogy az adott szituáció segítségével felfedezzék a számukra ismeretlen szófordulatok jelentését” – árulta el az alapító cégvezető, Al-Gharawi M. Attila.

Osztálytermi tanulás helyett egy személyes nyelvtanár áll mindenkinek a segítségére a nap 24 órájában, játékos, szórakoztató környezetbe csomagolva. Játékos tesztekkel lehet szinteket lépni, jutalmakat szerezni, a beépített szótanuló mini alkalmazás pedig segít a passzív szókincs aktivizálásában. A személyes fejlődésről pedig naprakész statisztika készül.

A szülők általában kifejezetten örülnek, ha gyerekeik a telefonjukon a Xeropan-t „nyomkodják”, és gyakori, hogy ők maguk is belefeledkeznek, mert rengeteg új, az élő nyelvben használt kifejezést és szófordulatot ismerhetnek meg, amit egyébként csak az anyanyelvi környezetben élve tehetnének meg.

A nyelvtanárok, nyelviskolák is felfedezték már az alkalmazást, több helyen az órákon kívüli egyéni gyakorláshoz ezt ajánlják.

A világ 185 országából felhasználókkal rendelkező cég a befektetés segítségével intenzívebb nemzetközi megjelenést tervez. Első lépésként kétszeresére növelték az elérhető nyelvek számát, most pedig a beszédkészséget és a kiejtés fejlesztését forradalmasító, egyedülállóan innovatív funkciót, valamint az alkalmazás számítógépen is használható változatát készítik.

A pénzből szeretnék a csapatot is bővíteni.

Az alkalmazás az elmúlt években már folyamatosan növekvő bevételt termelt. 2020-ig milliárdos árbevétel elérése a cél. A két alapítóval induló startup az elmúlt években tananyag fejlesztői, software fejlesztői és marketing csapattal bővült. Jelenleg húsz ember dolgozik az alkalmazás fejlesztésén és számos külső szakértőt is bevontak. Ennek köszönhetően naponta több ezren használják a Xeropan-t, és piaci átlagot meghaladó azok aránya, akik hosszú távon is velük maradnak. Ez különösen fontos a mi területünkön – árulja el Attila -, mert magabiztos nyelvtudást pár nap alatt még varázslatos módszerekkel sem lehet szerezni, csak akkor, ha néhány héten át legalább napi 5-15 percet rászánunk egy kis Xeropan-os „szórakozásra”.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások