Hirdetés

20 milliós befektetést kaphatnak a városi mobilitást megújító startupok

Üzleti képzéssel és 20 millió forintos kezdőbefektetéssel segítik a fiatal tehetségeket a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures inkubációs programjai, amelyeket egyetemi szakmai partnerként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, illetve a győri Széchenyi István Egyetem is támogat. Az őszi inkubáció kihívásait az EIT Urban Mobility adja okosváros és városi mobilitás témában, de iparágtól függetlenül bárki pályázhat.

Hirdetés

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel közös UNI BME Startup Program idén ősszel már ötödik alkalommal nyújt lehetőséget az ötlet és prototípus fázisban járó csapatoknak ahhoz, hogy elindítsák saját startupjukat, míg a Széchenyi István Egyetem közreműködésével megvalósuló UNI Győr Startup Program is már harmadik alkalommal kerül megrendezésre. A Startup Campus és a Hiventures egyetemi programjai az elmúlt években olyan startupoknak adtak lehetőséget a bemutatkozásra, mint az azóta több startup versenyt és akcelerációt nyert BLOCK Bike lopásbiztos bicikli-tárolók, Rollin e-roller töltők, vagy épp a vitorlázáshoz okos megoldást nyújtó Fastrrr és a műanyagok lebontásán dolgozó Poliloop. Ráadásul

a programok nyertes csapatai 2018 óta összesen 259 millió forint értékben kaptak befektetési ajánlatot.

Az idei UNI BME és UNI Győr Startup Programok fő támogatója az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) városi mobilitással foglalkozó kezdeményezése, az EIT Urban Mobility, amely Magyarországon is keresi azokat az ötleteket és startupokat, amelyek a jövő településeit formálják, és élhetőbbé teszik a városi tereket. A szervezők elsősorban a modern városi közlekedés legnagyobb kihívásaira keresik a megoldásokat, többek közt a növekvő forgalom kezelésére, a tömegközlekedés javítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, illetve olyan technológiai területeken várnak izgalmas újításokat, mint például a Mobility-as-a-Service, a járműmegosztás, a gépjármű-automatizálás, az e-mobilitás, a jármű-kommunikáció, vagy bármilyen más okosváros vagy városi mobilitási megoldás. Emellett természetesen

iparágtól függetlenül is pályázhatnak az innovatív és skálázható startupötlettel rendelkező csapatok.

Mindkét program egy hathetes, online vállalkozásfejlesztési képzéssel indul, ahol a bekerülő innovátorok olyan témaköröket érintve sajátíthatják el a startupindítás elméleti és gyakorlati alapjait, mint a lean startup módszertan, a piacra lépés stratégiája és a nemzetközi validáció. Ráadásul a Startup Campus és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) között született megállapodás segítségével a startupokat ezentúl az SZTNH szakértői készítik fel a szellemi tulajdonnal kapcsolatos kérdésekben. Az együttműködés célja, hogy a startupok megismerjék, hogy az ötletet követően a fejlesztéseik, a design vagy bármilyen innovációjuk levédetésével hogyan tudnak a legkorábban bevételt vagy versenyelőnyt szerezni.

A Startup Campus és az SZTNH szeretné jobban előtérbe helyezni és tudatosítani a szellemi tulajdon fogalmát és jelentőségét a startupok körében is, ehhez pedig elengedhetetlen az első startupjukat indító fiatalok bevezetése a témába. Ezt követően

a képzés legígéretesebb csapatai meghívást kapnak a programot záró decemberi startupversenyre, ahol befektetők és nemzetközi szakemberek előtt pitchelhetik fejlesztésüket, amivel elnyerhetik a 20 milliós kezdőbefektetést.

Az inkubációs programokra a szervezők október 25-ig várják egyetemista és nem egyetemista tehetségek jelentkezését az ország bármely részéről, ráadásul idén már Magyarországon élő, külföldi jelentkezők is pályázhatnak.

További részletek és jelentkezés a programok honlapján:
UNI BME Startup Program: https://www.startupcampus.hu/uni-bme
UNI Győr Startup Program: http://www.quantumleap.hu/uni-gyor
Hirdetés

Külföldi piacra lép a Frontira

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel. A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Bővebben

Covid-álló digitális megoldások nagyvállalatoknak – számlák és szerződések online és egyszerűen

Az MFB csoporthoz tartozó Hiventures két portfolió cége, az SDSYS és a TrustChain összeállt, hogy közösen nyújtsanak megoldást a vállalati dokumentumok – legyenek azok szerződések, számlák vagy teljesítési igazolások – digitális feldolgozására. Együttműködésük alapja, hogy mindketten digitális megoldásokat nyújtanak, így mostantól a vállalati dokumentumok egy platformon keresztül lesznek elérhetők egy gyorsan bevezethető, egylépcsős fejlesztés keretén belül.

Bővebben
Hirdetés

Őszintén a Szilícium-völgyből: idén is jön az Untold Stories Budapest

Nyitott és ingyenes lesz idén az Untold Stories Budapest, mely immár második alkalommal hozza el a startup szcéna iránt érdeklődők számára a Silicon Valley nagyágyúit. 2020. november 9-én és 10-én kendőzetlenül, őszintén beszélnek az alapítók és kulcsszereplők a nemzetközi sikersztorik mögötti történésekről, nehézségekről.

Bővebben

A koronavírus újraírta a játékszabályokat az üzleti életben

A koronavírus újraírta a játékszabályokat az üzleti életben is: megváltoztak a működési körülmények, kiélezettebb lett az ügyfelekért folytatott versengés, miközben sok területen a hirtelen gazdasági visszaesés miatt szűkülnek a források. A pandémia megmutatta, hogy ebben az új helyzetben a digitalizáció már nem cél, hanem sokaknak az egyetlen eszköz lehet a túlélésre. Az IBM szerint a vállalatoknak nem újraindítani kell magukat, hanem újragondolni a működésüket. Ehhez ad támpontokat október 27-én az IBM a Think Digital Summit online konferencia, amelyen ingyenesen lehet részt venni.

Bővebben

A vállalatvezetők többsége önáltató a cég belső kommunikáció kapcsán

Az idei Covid-19 járvány okozta gazdasági problémák ellenére a hazai vállalatvezetők zöme még mindig nem invesztál eleget a belső kommunikáció mérésébe és digitális fejlesztésébe. A 2020-as koronavírus járvány idejére eső, a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot közös felsővezetői kutatása szerint a hazai cégvezetők mindössze 30%-a nyitott a munkavállalókkal kapcsolatos kommunikáció digitalizációjára, a többség szerint a vezetői üzenetek torzítás nélkül, rendben eljutnak a fizikai dolgozókhoz is – kivéve persze, ha azok szabadságon, táppénzen, vagy pihenőnapon vannak. A kutatás szerint az intenzívebb vezetői kommunikációt tapasztaló irodai alkalmazottak sokkal elégedettebbek a céges belső kommunikációval, mint a nem irodai dolgozók.

Bővebben

Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához

Erős jövőképpel, magabiztos digitális tudással rendelkeznek a hazai fiatalok, a legtöbben saját vállalkozásban vagy cégvezetőként dolgoznának – derült ki a Hiventures reprezentatív felméréséből. A legtöbben szívesen dolgoznának startupban, a fiatalok fele szívesen indítana is ilyen céget, ehhez azonban bátorság, kreativitás és kitartás kell. A vállalkozó kedvű fiataloknak november 12-én a Hiventures szervezésében megrendezésére kerülő 4.  Regional Startup and Innovation Day-en lesz lehetőségük inspirálódni, a rendezvény – a koronavírus járványra tekintettel – idén egy rendhagyó, több digitális kreatív technológiát ötvöző, páratlan esemény lesz.

Bővebben

Sosem éreztük még olyan személyesnek a kiberbiztonságot, mint a járványban

Az egészségünket károsító kórokozók mellett 2020-ban talán a legfenyegetőbb veszélyt az adatszivárgások és más kiberbiztonságot érintő incidensek okozzák. A járvány alatt a legtöbben megtapasztalhattuk, hogy az adataink és az információink biztonsága személyes ügy. Ebben a vészterhes időben pedig talán még jelentősebb szerepe van az olyan szakmai rendezvényeknek, mint a tizenhatodik alkalommal megrendezésre kerülő Informatikai Biztonság Napja konferenciának.

Bővebben

A kízis által leginkább sújtott iparágban indult el a magyar startup

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások