Hirdetés

20.000 autós flottát eredményez a berlini autómegosztók fúziója

Berlinben, és Németország más nagyvárosaiban is izzik a carsharing és a közösségi személyszállítás körül a levegő. A BMW és a Daimler bejelentette: fúzionálnak autómegosztó vállalkozásaik, majd a többi nagyvárosi mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásukat is összevonják.

A közlemény szerint egy vállalatba és egyetlen közös nagyvárosi közlekedési szolgáltatási „ökoszisztémába” vonják össze a BMW DriveNow és a Daimler Car2Go nevű autómegosztó szolgáltatását, valamint a két cégcsoport érdekeltségébe tartozó közlekedési, illetve taxi- és sofőrrendelő okostelefon-alkalmazásokat (moovel, ReachNow, mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat), a parkolóhely-kereső és parkolásidíj-fizetési szolgáltatásokat (ParkNow, Parkmobile), továbbá az elektromos meghajtású kocsik töltését támogató szolgáltatásokat.
Az összeolvadással egy nagyjából 40 millió ügyfelet kiszolgáló, 20 ezer autóval és több mint 140 ezer elektromos töltőállomással rendelkező vállalkozás alakul ki, amelynek súlypontja Európában van. Az első német kommentárok szerint a BMW és a Daimler arra számít, hogy együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat, és jelentős részt szakíthat ki a piacból.

„Az autógyártás úttörőiként nem engedjük át másnak a terepet, amikor a városi mobilitás jövőjéről van szó”

– emelte ki a közlemény szerint Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette, hogy a városokban egyre többen lesznek olyanok, akik nem akarnak saját autót, de „nagyon mobilisak” akarnak lenni. Nekik fejlesztik ki „az urbánus mobilitás egyedülálló, fenntartható ökoszisztémáját”, amelyben ötvözik a két társaság szakértelmét és tapasztalatát.

A szolgáltatások egyesítésével az ügyfelek elindulhatnak a mobilitás digitális, és károsanyag-kibocsátástól mentes jövője felé.

– mondta el Harald Krüger, a BMW igazgatóságának elnöke.

A Handelsblatt című üzleti lap becslése szerint a két csoport 50-50 százalékos tulajdonában lévő új vállalkozás értéke meghaladhatja az egymilliárd eurót (312 milliárd forint). Létrehozásához még meg kell szerezni a versenyfelügyeleti hatóságok engedélyét.

MTI

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben