Hirdetés

180 millió forint befektetést kapott a Photon

180 millió forint tőkét fektetett be az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a fotósokat és videósokat, valamint potenciális megrendelőiket összekötő online, automatizált platformot fejlesztő magyar startup vállalkozásba, a Photonba.

Hirdetés

A Photon segítségével a megrendelők gyorsan és egyszerűen, mindössze néhány kattintással megkereshetik a számukra legmegfelelőbb fotós és videós szakembert, legyen szó rendezvény- vagy portréfotózásról, reklámfilmről vagy streamről. A platformon a fotós villámgyors kiválasztástól kezdve – a kényelmes bankkártyás fizetésen át – a projekt lezárásáig a teljes munkafolyamat végigkövethető.

A Start it @K&H inkubátorprogramjában fejlődő Photon közössége jelenleg több mint 100 fotós és videós szakemberrel büszkélkedhet, a startup olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a MOL PB gázpalack, a Telenor, az Erste Bank vagy a Prezi. A stabil piaci pozíciójára építve, a tőkebefektetés segítségével a startup folytatja hazai piaci jelenlétének kiterjesztését, emellett pedig már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeket is vizsgálja.

“Nem maradunk Magyarország határain belül, a következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk”

– mondta el Volom Sára, a Photon ügyvezetője.

A Photon a Hiventures Magvető befektetési programjából kapott 180 millió forint összegű befektetést. „Régóta nyomon követtük már a Photon fejlődését és bíztató volt mindaz, amit az elmúlt hónapokban és években láttunk tőlük. Több megbízható piaci partnerünkkel is dolgoztak már korábban, ez pedig egy olyan validáció volt számunkra, amely biztos alapokra helyezte a befektetést. Hiszünk az alapítók elkötelezettségében és piaci ismeretükben, valamint Sárában, aki fiatal kora ellenére rátermett cégvezetőnek bizonyul” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója.

A szolgáltatásaival korábban leginkább a B2B fotópiacot célzó Photon megrendelései között az elmúlt két évben egyre nagyobb számban szerepeltek videós projektek, ezért a következő két évben – többek között – a videós projektek megrendelési folyamatba történő beépítésével is szélesítik majd a platformon elérhető szolgáltatások portfólióját. “Célunk elérni azt, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe” – tette hozzá a Photon ügyvezetője.

„A Photon tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet egy meglévő piacot innovatív módon újragondolni. A mi feladatunk, hogy a Start it @ K&H szakértő mentoraival, a K&H által biztosított hazai- és nemzetközi kapcsolatrendszerrel és az inkubátor közösségépítő tevékenységével segítsük a csapat fejlődését, nemzetközi sikereinek megvalósulását” – hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A 2018 januárjában alapított Photon korábban részt vett a második Telenor Accelerate programban, aminek keretében hétmillió forint összegű befektetéshez, valamint szakmai mentorációhoz is jutott. A telekommunikációs vállalat azóta is szorosan együttműködik a startuppal.  „A startup világban a „százból egy” szabály szerint látnak napvilágot sikeres projektek, a Telenor Accelerate programban részt vett nyolc startup közül öt a mai napig fejleszti termékét, és a kiugró sikerek, mint a Photon fejlődése és sikeres tőkebevonása a bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk a verseny idején. Szívből gratulálunk a Photon csapatának, új mérföldkőhöz érkeztek!” – mondta el Dávid Zoltán, a Telenor Magyarország stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Az akcelerátor program három mentora – Simó György, Varga Zoltán és Nagy Dénes – azóta tulajdonostársként is segíti a startupot, 2019-ben pedig a Telenor Accelerate program egykori vezetője, a Photont felfedező Takács Zoltán is csatlakozott a csapathoz. Később a Photon sikeresen pályázott a Design Terminal három hónapos, intenzív vállalkozásfejlesztő mentorprogramjának 2018-as őszi szemeszterére is.

 

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben