Hirdetés

180 millió forint befektetést kapott a Photon

180 millió forint tőkét fektetett be az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a fotósokat és videósokat, valamint potenciális megrendelőiket összekötő online, automatizált platformot fejlesztő magyar startup vállalkozásba, a Photonba.

Hirdetés

A Photon segítségével a megrendelők gyorsan és egyszerűen, mindössze néhány kattintással megkereshetik a számukra legmegfelelőbb fotós és videós szakembert, legyen szó rendezvény- vagy portréfotózásról, reklámfilmről vagy streamről. A platformon a fotós villámgyors kiválasztástól kezdve – a kényelmes bankkártyás fizetésen át – a projekt lezárásáig a teljes munkafolyamat végigkövethető.

A Start it @K&H inkubátorprogramjában fejlődő Photon közössége jelenleg több mint 100 fotós és videós szakemberrel büszkélkedhet, a startup olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a MOL PB gázpalack, a Telenor, az Erste Bank vagy a Prezi. A stabil piaci pozíciójára építve, a tőkebefektetés segítségével a startup folytatja hazai piaci jelenlétének kiterjesztését, emellett pedig már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeket is vizsgálja.

“Nem maradunk Magyarország határain belül, a következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk”

– mondta el Volom Sára, a Photon ügyvezetője.

A Photon a Hiventures Magvető befektetési programjából kapott 180 millió forint összegű befektetést. „Régóta nyomon követtük már a Photon fejlődését és bíztató volt mindaz, amit az elmúlt hónapokban és években láttunk tőlük. Több megbízható piaci partnerünkkel is dolgoztak már korábban, ez pedig egy olyan validáció volt számunkra, amely biztos alapokra helyezte a befektetést. Hiszünk az alapítók elkötelezettségében és piaci ismeretükben, valamint Sárában, aki fiatal kora ellenére rátermett cégvezetőnek bizonyul” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója.

A szolgáltatásaival korábban leginkább a B2B fotópiacot célzó Photon megrendelései között az elmúlt két évben egyre nagyobb számban szerepeltek videós projektek, ezért a következő két évben – többek között – a videós projektek megrendelési folyamatba történő beépítésével is szélesítik majd a platformon elérhető szolgáltatások portfólióját. “Célunk elérni azt, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe” – tette hozzá a Photon ügyvezetője.

„A Photon tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet egy meglévő piacot innovatív módon újragondolni. A mi feladatunk, hogy a Start it @ K&H szakértő mentoraival, a K&H által biztosított hazai- és nemzetközi kapcsolatrendszerrel és az inkubátor közösségépítő tevékenységével segítsük a csapat fejlődését, nemzetközi sikereinek megvalósulását” – hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A 2018 januárjában alapított Photon korábban részt vett a második Telenor Accelerate programban, aminek keretében hétmillió forint összegű befektetéshez, valamint szakmai mentorációhoz is jutott. A telekommunikációs vállalat azóta is szorosan együttműködik a startuppal.  „A startup világban a „százból egy” szabály szerint látnak napvilágot sikeres projektek, a Telenor Accelerate programban részt vett nyolc startup közül öt a mai napig fejleszti termékét, és a kiugró sikerek, mint a Photon fejlődése és sikeres tőkebevonása a bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk a verseny idején. Szívből gratulálunk a Photon csapatának, új mérföldkőhöz érkeztek!” – mondta el Dávid Zoltán, a Telenor Magyarország stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Az akcelerátor program három mentora – Simó György, Varga Zoltán és Nagy Dénes – azóta tulajdonostársként is segíti a startupot, 2019-ben pedig a Telenor Accelerate program egykori vezetője, a Photont felfedező Takács Zoltán is csatlakozott a csapathoz. Később a Photon sikeresen pályázott a Design Terminal három hónapos, intenzív vállalkozásfejlesztő mentorprogramjának 2018-as őszi szemeszterére is.

 

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben