Hirdetés

1,5 millió euró befektetést kapott az e-sport edző magyar startup

Az e-sport napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő iparága, egyre nagyobb lépésekkel zárkózik fel a tradicionális sportokhoz. Az elmúlt hónapokban kialakult helyzetben a virtuális rendezvények térnyerése mentén még inkább rivaldafénybe került ez az ágazat. Az OXO Technologies Holding Zrt. portfóliójában szereplő OMNICOACH a világon elsőként mesterséges intelligencia segítségével edzi a gamereket, akik így egyre értékesebb csapatokat tudnak alkotni.  A startup a múlt héten zárta post-seed befektetési körét, melynek során a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. is csatlakozott, és összesen közel 1,5 millió euró (fél milliárd forint) értékben vontak be kockázati tőkét.  

Hirdetés

Az e-sport mindennapos gyakorlása, vagy a nagyszabású e-sport versenyek nyomon követése a fiatal generációk számára ma már olyan természetes, mint az idősebbek esetében bármely tradicionális sport gyakorlása vagy egy sportesemény közvetítésének figyelemmel kísérése. A főbb piaci szereplők számára – legyen szó egy globális márkáról vagy egy vezető sportklubról – ma már nem az a kérdés, hogy érdemes-e jelen lenniük az e-sport digitális világában, hanem az, hogy mindezt milyen formában tegyék meg. Ebből kifolyólag az iparági szereplők aktívan keresik azokat a megoldásokat, amelyek minél széleskörűbb elérést biztosítanak számukra, illetve hozzá tudnak járulni a kiépülő követőbázisuk monetizálásához, és a fogyasztói elköteleződés növeléséhez.

Az OMNICOACH a világ első, mesterséges intelligencián alapuló gamer coaching rendszerét fejleszti, mely az amatőr e-sportolók és a teljesítményüket javítani kívánó hivatásos gamerek fejlődését egyaránt segíti. A szoftver nemcsak statisztikákkal, hanem valódi személyre szabott tippekkel és gyakorló feladatokkal is támogatja a felhasználókat. A projekt elindulásakor közvetlenül értékesítették edzői szolgáltatásaikat a játékosoknak, de a B2C modell a startup számára magas marketingköltségeket és időigényes tartalomgyártást hozott magával. Ezért a tavalyi évben stratégiát váltottak, létrehoztak egy teljesen személyre szabható platformot, melyet e-sport csapatoknak és gaming szervezeteknek értékesítenek. Ebben a modellben a hivatásos edzőknek, kluboknak is lehetősége van a szolgáltatásukat az OMNICOACH felületén keresztül fejleszteni, sőt akár skálázhatóvá is tehetik: saját tanácsaikkal, gyakorlófeladataikkal tréningezhetik a követőiket. Így a szoftver már nem csak a végfelhasználók számára teremt komoly hozzáadott értéket, hanem az iparági szereplők piaci igényeikre is megoldást nyújt, illetve felhasználható egyéb iparágak marketing akcióihoz is.

Az induláskor a vállalkozásba az OXO Technologies Holding Zrt. szállt be, az OMNICOACH az első e-sport startup volt a portfoliójukban. Befektetőként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy képesek legyünk nyomon követni a fogyasztói igények és szokások változásait, a fiatalabb generációk újszerű magatartásformáiból előre látni elkerülhetetlen piaci változásokat.”

“A felgyorsuló digitalizáció szerepe a játékok és a sport világában már most is meghatározó és biztosak vagyunk benne, hogy ez egyre inkább így lesz.”

“Ennek a folyamatnak ezért részesei és lehetőségeink szerint alakítói is szeretnénk lenni, így több hasonló befektetést is eszközöltünk ebben a szektorban. Ezek közül volt az első és az egyik legígéretesebb csapat az OMNICOACH, így örömmel vettünk részt a következő körös finanszírozásban is” – foglalta össze Oszkó Péter, az OXO Technologies Holding Zrt. igazgatóságának elnöke az OXO csoport befektetési motivációit.

Az elmúlt félévben az OMNICOACH sikeres pilot megállapodásokat kötött különböző e-sport szervezetekkel. A járványügyi vészhelyzettel járó digitális és technológiai ágazatokat érintő élénkülés az e-sport piacát sem kerülték el. Az üzleti folyamatok terén fellendülést tapasztalt a csapat, a sales ciklusaik lerövidültek, hiszen a potenciális partnereiknek olyan monetizálási lehetőségeket kellett találniuk, ami hiánytalanul működik a virtuális térben.

A csapat a következő időszakban arra törekszik, hogy a pilot együttműködéseit lezárja, azok tanulságai nyomán pedig a termék piacvezetését végzik majd el. Ehhez fontos lépés egyfelől az értékesítési csapat bővítése, hiszen a céljuk, hogy minél több professzionális e-sport csapattal sikeres, bevételt generáló partnerséget építsen ki. Másfelől pedig, hogy további fejlesztéseket végezzenek a platformon annak érdekében, hogy további piacvezető e-sport videójátékokra is bevezethessék a szolgáltatásukat.

Fenti célkitűzéseikhez tőkeinjekcióra volt szükségük. A korábbi befektető, az OXO Technologies Holding Zrt. mellett most a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. is beszállt az innovatív vállalkozásokat finanszírozó Bonitás Kockázati Tőkealap II-vel, összesen mintegy 450 millió forinttal.

„Az OMNICOACH által fejlesztett e-sport coaching szoftver szakmailag már bizonyított, nagyságrendileg ezer végfelhasználó és számos professzionális e-sport csapat tesztelte a rendszert, utóbbiak közül többen is partneri megállapodást kötöttek a társasággal.”

“A Bonitás befektetésének célja, hogy a következő években az OMNICOACH minél több professzionális e-sport csapattal sikeres, bevételt generáló partnerséget építsen ki és az általa fejlesztett coaching rendszer további négy-öt piacvezető e-sport játékra kiterjesztésre kerüljön” – számolt be várakozásaikról és terveikről Jánoki László a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési Igazgatója.

Hirdetés

Nemzetközi díjat nyert a magyar edutech startup

A Xeropan idén nyáron elnyerte az egyik legnevesebb, oktatóprogramokat bíráló szervezet, az amerikai Tech Breakthrough szerint a világ legjobb “Learning Relationship Management”, avagy Interaktív Tanulást Támogató rendszere díjat. Kategóriájában egyedüliként olyan cégek mellett győzedelmeskedett, mint a Lenovo, Busuu és Discovery Education.

Bővebben
Hirdetés

Trump rábólintott a Microsoft TikTok terveire

Trump megbeszélte a TikTok felvásárlásának részleteit Nadellával, és kijelentette, hogy nem bánja, sőt, jóvá is hagyja, ha a Microsoft amerikai szoftvergyártó óriásvállalat felvásárolja azt. Ugyanakkor hozzátette, hogy ha szeptember 15-ig nem jön létre megállapodás a vásárlásról, akkor a TikTokot betiltja az Egyesült Államok területén.

Bővebben

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Bővebben

Online fogadóórát tart a Szabadszínész

A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított startup, a Szabadszínész azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepet vállalni. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek, s most az érdeklődők számára online fogadóórát tartanak.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások