Hirdetés

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Hirdetés

A Magyar Divat & Design Ügynökség szakmai megalapozó munkájának eredményeképp az Innovációs és Technológiai Minisztérium 7 milliárd forint keretösszegű pályázatot indított a konvergenciarégiókban működő divat- és designipari vállalkozások számára, melyet 5 milliárd forinttal emelt, így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében. 2021. január 6-án pedig megjelent a kifejezetten Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozások részére kialakított 3 milliárd forintos keretösszegű VEKOP 1.2.7-20 kódszámú felhívás, melyre februártól kezdődően nyújthatnak be támogatási igényt az iparági szereplők. A pályázat kapcsán történt változásokról 2021. január 15-én számolt be Dr. György László Gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős Államtitkárnak úr és Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője egy közös online sajtótájékoztató esemény keretében.

Az összesen 15 milliárd forint keretösszegű pályázati felhívások a divat- és dizájnipari mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatását célozzák. A divat-és designipar rendkívüli adottságai, valamint a koronavírus okozta megváltozott gazdasági helyzet együttesen indokolják a felhívás szükségességét, amelynek köszönhetően a szektor hazai szereplői megerősödve kerülhetnek ki a kihívásokkal teli időszakból és kedvező pozíciót szerezhetnek a kiélezett nemzetközi versenyben az ágazat globális átrendeződésének köszönhetően.

A kiemelt jelentőségű pályázat létrejöttéhez, melyre évtizedek óta nem volt példa, a Magyar Divat & Design Ügynökség megalapozó szakmai munkája, valamint az iparág összefogása is hozzájárult. A szakmai egyeztetések a pályázat bejelentését követően sem álltak meg, hiszen az MDDÜ a társadalmasítási szakaszban is aktív párbeszédet folytatott az iparági szereplőkkel.

Az ITM-mel és a Pénzügyminisztériummal tartott konzultációk során az Ügynökség szakmai partnerként részt vett az előminősítési pontrendszer, valamint a pályázati felhívás kialakításában is. Az egyeztetések eredményeképp sikerült kibővíteni a pályázaton részt vevők lehetséges körét, valamint a vállalkozások fejlesztéséhez igényelhető eszközök beszerzési körét is. Emellett a munkabér is bekerült a támogatott tevékenységi körök közé. A megfelelő szakmai háttér biztosítása mellett az MDDÜ igyekezett kézzelfogható segítséget nyújtani az iparági szereplők számára, annak érdekében, hogy minél több sikeres pályázat kerüljön benyújtásra. Így az Ügynökség konvergenciarégiónként megszervezett 6 online tájékoztató eseményt, melynek keretében közel 180 résztvevő tette fel a pályázással kapcsolatos kérdéseit.

A kreatív ágazat az egyik legnehezebb évén van túl, az előrejelzések szerint viszont 2021-ben sem lesznek egyszerűbbek a kereskedelmi feltételek, amelyek újragondolásra késztetik a vállalkozások működési stratégiáit és prioritásait. A tartós munkamodell kialakításán túl érdemes újra értelmezni a táv- és helyszíni munkavégzés fogalmát, emellett létszükségletté vált az iparági szereplők online jelenléte is. Forráshiány okán viszont nem minden vállalkozás tudja önerőből megvalósítani ezeket a változtatásokat, ezért is kiemelten fontos a szektor támogatása.  A Magyar Divat & Design Ügynökség elkötelezett az iparág minél átfogóbb további fejlesztésében, hogy a vállalatok a megváltozott gazdasági helyzetben is képesek legyenek megújulni és megerősödni.

A támogatási kérelmek benyújtásához kritériumként felállított előminősítési rendszer első köre 2020. december 17-én nyílt meg, és 2021. január 15-én zárul. Az első körben több, mint 300 vállalkozás jelentkezett előminősítésre, a tanúsítványok kiállítására február 15-ig kerül sor. Azon vállalkozások számára, akik jelenleg fontolgatják a pályázást, 2021. január 16-án indul az előminősítés második köre, amely január 16. és 31. között lesz nyitva. Érdemes tehát igyekezniük a regisztrációval. A második körben jelentkező vállalkozások a tanúsítványt 2021. február 28-án kapják kézhez. Bár az előminősítési tanúsítványt a két kör miatt különböző időpontokban kapják kézhez az elbírált vállalkozások, a pályázat benyújtására egyszerre, március 1-től nyíliik lehetőség, tehát a pályázat során nincs versenyeztetés.

További részletek és információk a divatdesignpalyazat.ifka.hu oldalon olvashatóak.

Forrás: HFDA.hu

Hirdetés

Díjazták a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit

A Budapesti Értéktőzsde idén is megrendezte a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit díjazó eseményét, az immár több mint két évtizedes múltra visszatekintő BÉT Legek 2020 díjátadó gálát. Az online formátumban zajló díjátadó keretében a BÉT többek között olyan, kiemelt presztízzsel bíró elismeréseket adott át, mint az év legnagyobb forgalmú részvénykereskedő cége, az év legnagyobb forgalmat elért részvénykibocsátója, vagy a befektetői tudatosság terjesztéséért odaítélt díj.

Bővebben

Idén is MagentaKraft pályázat!

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, a legtöbb innováció nem jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft. Folytatódik az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen az invesztorok előtti bemutatásig. A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március 8-ig várják.

Bővebben
Hirdetés

A Microsoft is beszáll a Startup Hungary tanácsadó testületébe

Szabó Péter, a Microsoft Magyarország vállalati és partnerkapcsolati üzletágigazgatója is tagja lett a Startup Hungary tanácsadó testületének. A felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia, valamint vállalkozások digitális átalakulásának elkötelezett támogatójaként a Microsoft is aktívan részt vesz a startupok érdekképviseletét ellátó alapítvány munkájában. A Microsoft Magyarország nemcsak szakértői és technológiai támogatást nyújt a vállalkozásoknak, hanem az üzletszerzésben is kész segíteni őket.

Bővebben

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek – szülőknek szóló tájékoztató indult

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek, de az adathalász kísérletek és a hozzájárulás nélkül megosztott személyes adatok száma is nőtt 2020-ban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálata szerint. Az Internet Hotline (IH) az előző évhez képest több mint kétszer annyi, 1765 darab bejelentést kapott tavaly, aminek negyven százaléka gyermekpornográfia miatt érkezett.

Bővebben

Te használnál egy Netflixes chatbotot?

A Netflix sokunk nappaliját és hálószobáját meghódította. Magyarországon is sokat változtatott a tv nézési szokásokon és olyan népszerű sorozatokat mutatott be, mint a Nagy Pénzrablás, a Witcher vagy a Stranger Things. Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy egy chatbot segíthetne kiválasztani a következő kedvenc sorozatodat?

Bővebben

A Hiventures befektetésben részesült cégek a pandémia ellenére is növekedni tudtak

A kontinens egyik legaktívabb befektetőjeként az MFB csoporthoz tartozó Hiventures 2020-ban közel 14 milliárd forint tőkekihelyezést valósított meg, így mára 350 cég található a portfóliójában, melyekhez mindösszesen 38 milliárd forint került kihelyezésre. A tőkebevonásban részesült társaságok a tavalyi évben a krízishelyzet ellenére is jól teljesítettek, mintegy 30 milliárd forint árbevételt termeltek és közel 2000 főnek biztosítanak munkahelyet.

Bővebben

Idén is elindul a női vállalkozókat támogató program

Az első online Dobbantó tréning eredményességének köszönhetően áprilisban ismét virtuális térben veszi kezdetét a program legkeresettebb képzése, a vállalkozói kompetenciafejlesztő tréning. A Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány közös kezdeményezésének célja, hogy felvértezze a vállalkozónőket azokkal az ismeretekkel, amelyek birtokában tervszerűen, tudatosan indíthatják el, és működtethetik vállalkozásukat.

Bővebben

A kifli.hu egyre szélesebb körben örvend népszerűségnek, most pedig egy rendkívül szimpatikus lehetőség bevezetésével emelték tovább a szolgáltatásuk minőségét: a vásárlók által visszautasított termékeket automatikusan visszatéríti ügyfeleinek, hacsak azok úgy nem döntenek, hogy jótékony célra használják fel az adott összeget.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások