Hirdetés

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Hirdetés

A Magyar Divat & Design Ügynökség szakmai megalapozó munkájának eredményeképp az Innovációs és Technológiai Minisztérium 7 milliárd forint keretösszegű pályázatot indított a konvergenciarégiókban működő divat- és designipari vállalkozások számára, melyet 5 milliárd forinttal emelt, így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében. 2021. január 6-án pedig megjelent a kifejezetten Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozások részére kialakított 3 milliárd forintos keretösszegű VEKOP 1.2.7-20 kódszámú felhívás, melyre februártól kezdődően nyújthatnak be támogatási igényt az iparági szereplők. A pályázat kapcsán történt változásokról 2021. január 15-én számolt be Dr. György László Gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős Államtitkárnak úr és Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője egy közös online sajtótájékoztató esemény keretében.

Az összesen 15 milliárd forint keretösszegű pályázati felhívások a divat- és dizájnipari mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatását célozzák. A divat-és designipar rendkívüli adottságai, valamint a koronavírus okozta megváltozott gazdasági helyzet együttesen indokolják a felhívás szükségességét, amelynek köszönhetően a szektor hazai szereplői megerősödve kerülhetnek ki a kihívásokkal teli időszakból és kedvező pozíciót szerezhetnek a kiélezett nemzetközi versenyben az ágazat globális átrendeződésének köszönhetően.

A kiemelt jelentőségű pályázat létrejöttéhez, melyre évtizedek óta nem volt példa, a Magyar Divat & Design Ügynökség megalapozó szakmai munkája, valamint az iparág összefogása is hozzájárult. A szakmai egyeztetések a pályázat bejelentését követően sem álltak meg, hiszen az MDDÜ a társadalmasítási szakaszban is aktív párbeszédet folytatott az iparági szereplőkkel.

Az ITM-mel és a Pénzügyminisztériummal tartott konzultációk során az Ügynökség szakmai partnerként részt vett az előminősítési pontrendszer, valamint a pályázati felhívás kialakításában is. Az egyeztetések eredményeképp sikerült kibővíteni a pályázaton részt vevők lehetséges körét, valamint a vállalkozások fejlesztéséhez igényelhető eszközök beszerzési körét is. Emellett a munkabér is bekerült a támogatott tevékenységi körök közé. A megfelelő szakmai háttér biztosítása mellett az MDDÜ igyekezett kézzelfogható segítséget nyújtani az iparági szereplők számára, annak érdekében, hogy minél több sikeres pályázat kerüljön benyújtásra. Így az Ügynökség konvergenciarégiónként megszervezett 6 online tájékoztató eseményt, melynek keretében közel 180 résztvevő tette fel a pályázással kapcsolatos kérdéseit.

A kreatív ágazat az egyik legnehezebb évén van túl, az előrejelzések szerint viszont 2021-ben sem lesznek egyszerűbbek a kereskedelmi feltételek, amelyek újragondolásra késztetik a vállalkozások működési stratégiáit és prioritásait. A tartós munkamodell kialakításán túl érdemes újra értelmezni a táv- és helyszíni munkavégzés fogalmát, emellett létszükségletté vált az iparági szereplők online jelenléte is. Forráshiány okán viszont nem minden vállalkozás tudja önerőből megvalósítani ezeket a változtatásokat, ezért is kiemelten fontos a szektor támogatása.  A Magyar Divat & Design Ügynökség elkötelezett az iparág minél átfogóbb további fejlesztésében, hogy a vállalatok a megváltozott gazdasági helyzetben is képesek legyenek megújulni és megerősödni.

A támogatási kérelmek benyújtásához kritériumként felállított előminősítési rendszer első köre 2020. december 17-én nyílt meg, és 2021. január 15-én zárul. Az első körben több, mint 300 vállalkozás jelentkezett előminősítésre, a tanúsítványok kiállítására február 15-ig kerül sor. Azon vállalkozások számára, akik jelenleg fontolgatják a pályázást, 2021. január 16-án indul az előminősítés második köre, amely január 16. és 31. között lesz nyitva. Érdemes tehát igyekezniük a regisztrációval. A második körben jelentkező vállalkozások a tanúsítványt 2021. február 28-án kapják kézhez. Bár az előminősítési tanúsítványt a két kör miatt különböző időpontokban kapják kézhez az elbírált vállalkozások, a pályázat benyújtására egyszerre, március 1-től nyíliik lehetőség, tehát a pályázat során nincs versenyeztetés.

További részletek és információk a divatdesignpalyazat.ifka.hu oldalon olvashatóak.

Forrás: HFDA.hu

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben