A Series A befektetési kört az európai terjeszkedésre, valamint a termékfejlesztésre és a digitális infrastruktúra fejlesztésére fogja felhasználni.
A közép-kelet-európai régióban nem kapott még akkora befektetést B2B alapon „vásárolj most, fizess később” (BNPL, azaz buy now, pay later) profilú startup, mint a magyar PastPay, ami kedden jelentette be újabb finanszírozási körét.
A PastPay 12 millió euró (több mint 4,7 milliárd forint) Series A kört húzott be a magyar Platina Capital vezetésével,
melyhez magyar részről csatlakozott az MBH Bank, a STRT és a BNL Start Partners, továbbá a londoni Advance Global Capital, a bécsi Quantic Financial Solutions, illetve magánbefektetőként az amerikai származású sorozatvállalkozó és angyalbefektető, Jared Schrieber és a brit Mark Ransford.
Cél a nemzetközi terjeszkedés és a termékfejlesztés
A PastPay célja olyan finanszírozási innovációkat bevezetni a piacra, amelyek javítják a vállalkozások likviditását, ezzel támogatva a gazdasági folyamatokat Európa-szerte. Így B2B alapon hoztak létre egy BNPL-rendszert, aminek lényege:
amíg a vevő igény szerint 15-90 nappal meghosszabbított idővel köteles csak fizetni a vásárlása után, addig a kereskedő számára a PastPay automatikusan kezeli a számlák finanszírozását. A kereskedő tehát azonnal a pénzéhez jut, a vevő aktuális likviditási problémái pedig nem jelentenek akadályt a vásárlásban.
A kereskedőnek továbbá nem kell a későbbi fizetési opciót választó vásárlótól a beszedéssel sem foglalkoznia, azt a PastPay csapata intézi.
Hogy ez az üzleti modell mennyire sikeres, jól jelzi, hogy a startup 2019-es indulása óta:
- több mint 170 kereskedőnek értékesítette innovációját, köztük olyan szereplőknek, mint a MediaMarkt, az Allianz vagy az MBH Bank;
- több mint 15 ezer alkalommal döntöttek úgy a vásárlók, hogy PastPay-jel fizetnek;
- több mint 33 millió eurót helyezett ki kis- és középvállalkozások finanszírozására az EU-ban;
- 7 európai országban működik, Magyarországon túl Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Németországban és Olaszországban;
- 3 helyen nyitott irodát, Magyarország mellett Lengyelországban és Németországban.
Mint azt a PastPay ismertette,
a 12 millió eurós befektetést egyrészt arra fogja felhasználni, hogy működését egész Európára és az Európai Gazdasági Térség (EGT) államaira kiterjesszék, másrészt a termékfejlesztésre és a digitális infrastruktúra fejlesztésére.
NYITÓKÉP: Berényi Benjamin, a PastPay CEO-ja. Forrás: PastPay / Facebook