Hirdetés

115 ezer euró támogatás a hazai zöld startupoknak

zöld technológia

A jövő innovátorait keresik Európa legnagyobb és legsikeresebb greentech inkubációs programjában. Bármilyen fázisban lévő startupok jelentkezhetnek a programba.

A fogyasztók világszerte egyre érzékenyebbek a környezeti problémákra és egyre többen vannak, akik ökológiai lábnyomukat környezetbarát termékek vásárlásával próbálják csökkenteni. Világszerte az Y generáció 81 százaléka gondolja úgy, hogy az üzleti vállalkozásoknak fontos szerepet kell játszani a fenntartható fejlesztési célok elérésében.

Folyamatosan növekszik azon nagyvállalatok száma, amelyek a hagyományos termékekkel szemben egyre több olyan terméket gyártanak, amelyek kevésbé károsak a környezetre, és egyre többen építik be marketingstratégiájukba is a környezetvédelmet. Ezért is törekszik arra egyre több vállalat, hogy a jövő azon startupjaiba invesztáljon, amelyek a klímaváltozás kihívásaira keresik a megoldást.

A jövő innovátorait keresi akcelerátor programjába a Climate-KIC, amely 2010 óta működteti Európa legnagyobb és legsikeresebb greentech inkubációs programját, több mint 12 helyszínen a kontinensen. Az elmúlt években a programba bekerült startupok összesen 450 millió eurónyi külső forrást szereztek.

A Climate-KIC ezúttal olyan magyar startup-ötleteket vár, amelyek célja, hogy technológiai és üzleti megoldásokat találjanak a klímaváltozás kihívásaira. A programban kiválasztott csapatok összesen 115 ezer euró támogatást kapnak, a legígéretesebb ötlet 40 ezer euró, a további kiválasztott csapatok kisebb összegű, vissza nem térítendő támogatást kaphatnak.

A program keretében kiválasztott startupok az anyagi finanszírozás mellett szakmai és üzleti támogatással is fejleszthetik vállalatukat. A háromlépcsős inkubációs program segít kialakítani az üzleti modellt, megismerni a piac működését és felkészít a befektetők megkeresésére is.

A program bármilyen fázisban lévő startupok jelentkezését várja. A tapasztalatok szerint a leggyakrabban ötletfázisban lévő csapatok jelentkeznek a közösséghez, de előfordul olyan startup is, amelynek már van prototípusa vagy kész üzleti terve.

Az anyagi támogatás mellett nagyon fontos a stratégiai tanácsadás, hiszen sokan nem tudják, hogy olyan ötlettel rendelkeznek, amely a hagyományos megoldásokhoz képest energiahatékonyabb, víztakarékosabb, kevesebb hulladékot termel vagy kisebb a károsanyag-kibocsátása.

A Climate-KIC akcelerátor programjába eddig Európában több mint ezer, Magyarországon pedig több mint 100 inkubált startup vett részt. A program keretében hazánkban 500 ezer euró támogatást osztottak szét és több mint 620 órát fordítottak a résztvevő startupok mentorálására.

A startupok 2018. február 28-ig jelentkezhetnek az Akcelerátor Programra.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben