Hirdetés

100 millió eurós alappal támogatja a B2C health techet a német gyógyszeripari óriás

A Schwabe Group VC-cégén keresztül nyitott új alapja azt a változást kívánja kiaknázni, hogy most már az európaiak sem veszik készpénznek az egészségüket, és egyre inkább hajlandóak a fizetős megoldásokat választani az ingyenes állami egészségügy helyett.

Alighogy megkezdte szolgáltatását a gyors és megbízható teljes testszkenneléssel foglalkozó Neko Health (aminek befektetői között olyan neveket találunk, mint az Atomico, a Lakestar és a General Catalyst), máris jelentős várólista keletkezett a startupnál, és értékelése alulról verdesi a 2 milliárd dollárt.

Tavaly augusztusban történelmet írt a brit menstruációkövető app, a Flo Health: ez a startup lett az első kifejezetten a női fogyasztókat célzó (female tech, vagy röviden femtech) projekt Európában, ami el tudta érni az unikornis státuszt.

Lucanus Polagnoli, a Calm/Storm Ventures alapítója és ügyvezető partnere szerint a Neko Healthhez és a Flo Healthhez hasonló, B2C egészségügyi startupok újkeletű európai sikerének magyarázata adott: egyre többen ismerik fel Európában is a hagyományos, ingyenes egészségügyi rendszerek korlátait, és veszik saját kezükbe (zsebükbe) az egészségüket.

Ezt a lehetőséget látta meg a német gyógyszeripari óriás, a Schwabe Group is, ami VC cégén, a NaturalX Health Ventures-ön keresztül 100 millió eurós (körülbelül 105 millió dolláros) alapot nyitott kifejezetten B2C egészségügyi startupok támogatására.

Az egészség nem garantált, sőt, az státuszszimbólum

Mint azt a NaturalX Health Ventures közölte, az alap teljes összegét anyacége, a Schwabe biztosítja, és abból jellemzően 3-5 millió euró közötti Series A befektetéseket kíván eszközölni korai fázisú projektekbe.

Marvin Amberg, a NaturalX alapítója és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kockázati tőke eddig figyelmen kívül hagyta Európában a B2C healthtechet.

A covid világjárvány viszont felgyorsította az emberek egészségügyi edukációját, aminek köszönhetően azok tájékozottabbak, tudatosabbak lettek, és az egészségüket olyan státuszszimbólumként kezelik, amiért hajlandóak fizetni.

Ennek mentén a NaturalX a proaktív, fogyasztói egészségügyi területek széles skáláját kívánja lefedni: szeretnének befektetni például az alvásminőségbe, a bélrendszer egészségébe, az egészségügyi megelőzésbe és a hosszú életet célzó egészségmegőrzésbe is.

Túl az ilyesfajta befektetéseken, a NaturalX a 100 millió eurós alap mintegy 20 százalékát olyan más alapok támogatására kívánja felhasználni, amik legalább részben favorizálják a B2C health tech startupokat.

Azt, hogy mire számíthat az európai ökoszisztéma a egészségtechnológiai iparágban 2025-ben, ebben a cikkünkben jártuk körbe.

NYITÓKÉP: Marvin Amberg, a NaturalX alapítója és ügyvezető igazgatója egy tavalyi health tech reggelin. Forrás: Marvin Amberg / LinkedIn

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben