Hirdetés

10 millió dollár tőkét vont be a növekedéséhez a magyar-amerikai startup

Az egyik legelső nemzetközi sikereket elérő magyar startup, az Organica Water spinoffjaként létrejött Transcend is a nagy előd nyomdokaiba lépett szoftverével. „Büszkeség számunkra, hogy nem csak a startup vezetői és teljes fejlesztői csapatában vannak jelen magyarok, hanem a befektetők körében is” – mondta el Sohajda Júlia, a Vespucci Partners társalapítója. A budapesti székhelyű kockázatitőkealap-befektető már magvető fázistól kezdve támogatta a startup útját. Ennek eredménye a napokban zárult nemzetközi növekedési tőkebevonás, amely végül tízmillió dollárosra duzzadt.

Hirdetés

Még a 90-es években, Körte-Organica néven alakult az a szennyvíztisztításra zöld megoldásokat szállító startup, melynek a Transcendet is köszönhetjük. Napjainkban a magyar mérnökcsapat által alapított „anyavállalat” neve ugyan már Organica Water, de továbbra is ők azok, akik 10 év alatt egy Series D tőkebevonással 50 millió dolláros befektetésig jutottak el! A Transcend tehát, ennek a cégnek a spinoffjaként született meg, majd 2020-ban a saját útjára lépett, és függetlenedett az anyacégtől.

A startup fejlesztése leveszi a terhet a mérnökökről

A startup által fejlesztett szoftver ötlete onnan fakad, hogy az innovatív szennyvíztisztítással és újrahasznosítással foglalkozó Organica azzal a problémával szembesült: a mérnökeire nehezedő munka mennyisége miatt, képtelen lesz a globális piacon helytállni. Így törekedtek egy saját, fejlettebb és környezetbarátabb újdonság megalkotására, amelynek hatékonysága révén képesek lesznek felvenni a harcot nemzetközi versenytársakkal.

A szoftver lényege, hogy a több száz órás mérnöki munkát igénylő tervezési folyamatot automatizálják, mindezt leredukálva 6-8 órára.

Mindehhez, csak egy 15 perces előzetes adatbevitel szükséges és az ezt követő munkaórák után, 5 különböző tervezetet hoz létre és ajánl fel a szoftver, árajánlatokkal együtt, így teljes mértékben megkönnyítve még a választási folyamatot is.

A magvető körrel kezdődött minden

A magvető fázisban, a Vespucci Partners kockázatitőkealap-befektető hárommillió dolláros befektetéssel támogatta meg a Transcendet még 2019 decemberében. Ez a lépés komoly szerepet játszott az Organicából való kiválásban, valamint lehetővé tette a nemzetközi piacra való kilépést – mondta el Bohács Péter fejlesztési vezető. „A Vespucci a magvető kör után nagy segítséget nyújtott magyar fejlesztői központ toborzásában és több befektetőnek is bemutatta a céget a Series A körhöz” – mondta el a tőkebevonás lezárulta után a Transcend alapító-ügyvezetője, Ari Raivetz.

A hibrid modell sajátossága és sikere

A fenti befektetésből is kirajzolódik a Vespucci jellegzetes működési elve, ami a hibrid modell: a cégnek létrehoznak egy amerikai és egy magyar lábat is. Hazánkban folyik minden – a startuphoz kapcsolódó – fejlesztés, Amerikában pedig a sales és marketing csapat van jelen, jelen esetben New Jerseyben. A Transcend is ezen a modellen alapul és működik, de minden olyan startupot ebbe az irányba terelnek, amibe befektetnek.

„A hárommillió dolláros magvető körtől a tízmillió dolláros Series A körig a Transcend tizenhét hónap alatt jutott el, ami a világon mindenhol figyelemre méltó eredmény, méltán lehetnek rá nagyon büszkék. Nekünk pedig kiváló visszajelzés arra, hogy az általunk preferált hibrid modell nem csak működik, hanem valódi versenyelőnyt ad” – nyilatkozta Sohajda Júlia, a Vespucci Partners ügyvezető partnere.

„Series A” befektetési kör

Az említett 10 millió dolláros körbe a Vespucci Partners fél millió dolláros ticket size-zal szállt be. Továbbá ebben fordulóban még az amerikai Aspen Capital Group, a HG Ventures és a holland víz fókuszú fejlesztésekre specializálódott cég, a Pure Terra vett részt.

A Transcend globális ügyfeleinek száma rohamosan növekszik és ezek között jelen van például a Black and Veatch, amely a világ száz legértékesebb építőipari cégek egyike, valamint a United Utilities is, az Egyesült Királyság ikonikus közműcége. A fejlődés egy fontos tényező a Transcend számára, ezért folyamatosan törekednek a fejlesztésekre és innovációkra, a szennyvíztelepek után az ivóvíztelepeket és egyéb komplexebb ipari létesítményekkel és épületekkel kapcsolatos rendszereket is szeretnék megcélozni.

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben